شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدرسه علمیه حضرت آمنه(س) فریدونکنار، محرم

حوزه/ کارشناس فرهنگی گفت: رسالت حوزه‌های علمیه با توجه به شرایط کرونایی جامعه و تبلیغات گسترده دشمنان، برپایی خیمه عزای حسینی است.

خانم سودابه عمادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران بیان کرد: با توجه به این که محرم امسال برخلاف سالهای گذشته کشور درگیر بیماری کرونا است و مردم نمی توانند مانند سنوات گذشته آزادانه و به دلخواه به عزاداری بپردازند، اما عاشقان حسینی هر کدام با برنامه هایی مختلف نمی گذارند بیرق خیمه امام حسین(ع) بر زمین بیفتد.

وی افزود: حوزه های علمیه که مهمترین رسالتش تبلیغ دین و پیشرو بودن در همه عرصه ها است، این بار نیز در کنار مردم باید وظیفه خطیر خویش را نسبت به عزاداری در ماه محرم به درستی انجام داده و برنامه های خود را در جهت برپایی خیمه امام حسین(ع) با توجه به شیوه نامه های بهداشتی و در جهت حفظ سلامتی مردم تنظیم کند.

کارشناس فرهنگی تصریح کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور فعال و پرشور در عرصه های مجازی همانند فضای حقیقی جهت خالی نشدن صحنه برای دشمن و همچنین تاکید ایشان در راستای برگزاری عزاداری مطابق با دستورالعمل ستاد ملی کرونا، مدرسه علمیه حضرت آمنه(س) با برگزاری مجالس سخنرانی، روضه خوانی و پاسخگویی به شبهات دینی در فضای مجازی خیمه اباعبدالله(ع) را برپا کرد.

استاد حوزه در ادامه با اشاره به سخنان شهید سردار سلیمانی که «ما ملت امام حسینیم» خاطرنشان کرد: در هر شرایط و موقعیتی حتی در زمان  بیماری منحوس کرونا، فضا را برای برپایی مجالس اهل‌بیت(ع) به ویژه سرور و سالار شهیدان فراهم خواهیم کرد، به طوری که در حال حاضر مراسم عزاداری به صورت عمومی و با رعایت شیوه نامه بهداشتی توسط این مدرسه علمیه برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) تنها یک فرد نیست که با یک بار برپایی عزاداری، غم شهادت ایشان پایان یابد؛ بلکه اباعبدالله(ع) یک مکتب هستند و همه مسلمانان به ویژه شیعیان ایران خود را روییده این تفکر دانسته و به دشمن که از هر فرصتی برای ضربه زدن و ذلیل کردن ملت ایران استفاده می کند، امکان تضعیف مراسمات امام حسین(ع) را نخواهند داد.

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha