جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زاهره سادات میرجعفری

حوزه/ به همت مرکز اندیشه های بنیادین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اولین دوره طرح ولایت به زبانهای بین المللی به صورت مجازی برگزار شد.

استاد درس فلسفه حقوق اولین دوره طرح ولایت بین المللی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهارکرد: این طرح با تدبیر آیت الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چندین سال است که در حال برگزاری می باشد و امسال برای اولین بار با حضورطلاب خواهر و برادر به صورت مجازی شاهد تدریس این دوره به زبان انگلیسی هستیم.

زاهره سادات میرجعفری افزود: منابع و کتب تدریسی این طرح عمدتا حول ۶ کتاب در  مجموعه ای به هم پیوسته از نظامات  فلسفی کلامی و موضوعاتی مانند؛ معرفت شناسی، خدا شناسی با  انسان شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست می باشد که در قالب یک بسته نظام فکری برای طلاب و دانشجویان طی ۱۴ جلسه ارائه می شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مباحث دوره تمام جوانب نظری، تئوری، عینی و عقلی را در بر می گیرد، اظهارکرد: امسال این طرح  به صورت بین المللی برای دانشجویان جهان اسلام در برخی از کشورها بصورت مجازی از سوی مرکز اندیشه های بنیادین مؤسسه امام خمینی(ره) (مأب) برگزارشد.

مدرس درس فلسفه حقوق به زبان انگلیسی دوره طرح ولایت ادامه داد:من این درس را برای  گروهی از دانشجویان دختر جوان اهل تانزانیا برعهده داشتم و همچون تجربه های تبلیغی قبلی آنها را تشنه معارف الهی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دیدم.

این مبلغ عرصه بین الملل گفت: معتقدم هر طلبه شایسته است یک بار در طرح ولایت شرکت کند و اقدام به نسبت سنجی فکری و عقلی خود کند. چرا که  فراگیری چنین محتوایی برای تقویت زیرساخت های فکری نسل جوان  بر اساس اندیشه ناب محمدی به صورت متقن و مستدل لازم است  تا در برابر تهاجم شبهات به ویژه شبهات حقوقی که  در مورد موضوع زنان وخانواده مطرح است، پاسخگو باشند.

میرجعفری در خصوص منابع مورد استفاده شده گفت: منابع ترجمه شده به انگلیسی زیاد در دسترس نبود و این امر نیازمند توجه جدی است که ان شاءالله با همکاری اساتید این منابع در دسترس علاقه مندان و مشتاقان جهان قرار بگیرد.

وی به سرفصل های درس فلسفه حقوق دوره طرح ولایت اشاره کرد و افزود: از سرفصل‌های این کتاب می توان به؛ «رابطه‌ی حقوق و دین»، «مکاتب حقوقی»، «مکتب حقوق طبیعی»، «مکتب حقوقی پوزیتیویستی»، «مکتب حقوقی اسلام»، «نظام حقوقی اسلام و ویژگی‌های آن»، «منابع حقوق اسلام»، «حقوق بشر» و «-نظام حقوق زن و خانواده در اسلام» اشاره کرد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha