پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید قدوسی

حوزه/ به آقای قدوسی گفتم که آقا اجازه می‌دهید که ما این‌ها را سر راست کنیم؟ گفت نخیر! گفتم چرا؟ گفت که اگر زیادی به آن‌ها بدهیم مسئول هستیم، اگر هم کم بدهیم باز هم در مقابل این بیچاره‌ها مسئول هستیم که باید از جیب خودشان بگذارند. بنابراین شما همان اندازه‌ای که فاکتورها می‌گوید هزینه‌ها را پرداخت کنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در صفحه مجازی مرکز اسناد انقلاب اسلامی آمده است:

سخت‌گیری آیت‌الله قدوسی در استفاده از بیت‌المال

آیت‌الله قدوسی دادستان کل انقلاب اسلامی در ۱۴ شهریور ۱۳۶۰ طی یک عملیات تروریستی به شهادت رسید. مرحوم حجت‌الاسلام حسینیان در خاطرات خود که در گنجینه تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شده است درباره ویژگی‌های شخصیتی شهید قدوسی می‌گوید: آن زمان کل خرج دادستانی‌های سراسر کشور حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومان می‌شد. گاهی وقت‌ها که حساب می‌کردیم مثلا یک میلیون ۴۲۵ هزار و سه ریال می‌شد. من وقتی به بانک می‌رفتم که این پول را به حساب شهرستان‌ها حواله کنیم می‌گفتند این سه ریالی که می‌نویسید رند نیست و برای ما خیلی سخت است.

من به آقای قدوسی گفتم که آقا اجازه می‌دهید که ما این‌ها را سر راست کنیم؟ گفت نخیر! گفتم چرا؟ گفت که اگر زیادی به آن‌ها بدهیم مسئول هستیم، اگر هم کم بدهیم باز هم در مقابل این بیچاره‌ها مسئول هستیم که باید از جیب خودشان بگذارند. بنابراین شما همان اندازه‌ای که فاکتورها می‌گوید هزینه‌ها را پرداخت کنید.

۱۴ شهریور ۱۳۶۰ . سالروز شهادت آیت‌الله قدوسی دادستان کل انقلاب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha