جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یک میلیون دلار کمک آموزشی برای تعلیم اساتید دینی در سنگاپور

حوزه/ شورای دینی اسلامی سنگاپور در جلسه‌ای از اختصاص اعتبار ۱ میلیون دلاری برای تعلیم و تربیت نزدیک به ۵ هزار مدرّس دینی خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  straitstimes، شورای دینی اسلامی سنگاپور مبلغ یک میلیون دلار اعتبار آموزشی را برای ۴ هزار و ۹۰۰ مدرس دینی که تحت طرح شناسایی اساتید معرفی شده بودند، اختصاص داد.

این ابتکار امروز یکشنبه (۶ سپتامبر) توسط وزیر توسعه اجتماعی و خانواده و وزیر مسئول امور مسلمانان ماساگوس ذوالکفیلی اعلام شد.

ذوالکفیلی که معاون وزیر بهداشت نیز می‌باشد در یک جلسه مجازی خطاب به اساتید ارشد از آن‌ها خواست تا از فرصت‌های موجود برای تقویت برادری دینی بهره‌مند شده، به آن‌ها برای هدایت جامعه اسلامی کمک کنند و در بهبود روابط میان جامعه بزرگتر سنگاپور موثر واقع شوند.

وی همچنین اعلام کرد که یک شورای نظارت آموزش حرفه‌ای تشکیل شده که قصد دارد برنامه درسی معلمان دینی را تحت بررسی و نظارت قرار دهد. هیئت متخصص ۷ نفره متشکل از معلمان دینی است که در زمینه های مختلف تخصص دارند.

این ابتکار از ماه گذشته کار خود را آغاز کرده و مدرسان تمام وقت، نیمه وقت و آزاد را همچنین کارفرمایان و متخصصانی را که در زمینه راهنمایی و کمک به توسعه مهارت‌ها مشغول به کارهستند دربرمی‌گیرد. یک برنامه آموزشی برای ارتقاء سطح اساتید قرار داده شده که شامل یادیگری فرهنگی و توسعه برادری و همدلی در جامعه می‌شود. تمامی اساتید به صورت پیش شرط باید این دوره‌ها را طی کنند.

شورای اسلامی سنگاپور با دیگر سازمان‌ها برای برزگرای دوره‌های آموزشی در موضوعات مختلف چون علوم دینی و سایر رشته‌ها از جمله دوره‌های مربوط به مسائل معاصر همکاری انجام می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha