پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امضای تفاهم نامه المصطفی

حوزه/ با حضور رئیس جامعةالمصطفی در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، تفاهم‌نامه همکاری جامعةالمصطفی و مجمع جهانی به امضای رؤسای دو نهاد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، با حضور رئیس جامعةالمصطفی در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، تفاهم‌نامه همکاری جامعةالمصطفی و مجمع جهانی به امضای رؤسای دو نهاد رسید.

در این نشست مشترک  حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه  ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری امام حسین(ع) و یارانشان، با اشاره به اهمیت برپایی مجالس عزاداری امام حسین(ع) و نقش آن در تعالی جامعه، اظهار داشت: عزاداری و برپایی مراسم سوگواری امام حسین(ع)، به دلیل تأثیر در استمرار و بقای دین و ادامه حیات معنوی و اجتماعی مسلمانان، همواره مورد تأکید اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بوده است.

رئیس جامعةالمصطفی، درباره نقش مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در پیگیری مسائل مربوط به پیروان مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در دنیا ابراز کرد: پیروان مکتب ائمه اطهار(علیهم‌السلام) از ام‌القرای اسلامی انتظار داشتند که نهادی موضوعات مربوط به پیروان مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را پیگیری نماید و بدین ترتیب، مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) شکل گرفته و مجامع محلی را در نقاط مختلف جهان ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی افزود: تلاش این مجموعه نیز ارتقای ابعاد معرفتی، اخلاقی و معنوی پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) و تلاش برای ارتقای جایگاه اجتماعی و تأثیرگذاری آنان در عرصه‌های گوناگون است.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن اشاره به انتظار پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) از ایران و مجمع جهانی، خاطرنشان ساخت: از مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و دیگر نهادهای بین‌المللی برخاسته از انقلاب اسلامی انتظار می‌رود اندیشه، گفتمان و فکر برآمده از انقلاب اسلامی را در دنیا منتشر کنند، زیرا این گفتمان، راه‌گشای مشکلات بشر امروزی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به عرضه قرائت‌های دیگری که گره‌گشای مسلمانان و جامعه جهانی نیست و برخی از آنها نیز مشکلاتی را پدید می‌آورند، اظهار داشت: رسالت مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و نهادهای همسو، نشر و بسط گفتمان و اندیشه برآمده از انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، یکی از سرمایه‌های مهم مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) را دانش‌آموختگان تربیت شده المصطفی در داخل و خارج کشور عنوان کرد و افزود: مجامع محلی تشکیل‌یافته در کشورهای دیگر، به محور فکری، فرهنگی و اجتماعی نیاز دارند و دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی می‌توانند در این عرصه خدمات زیادی ارائه نمایند. پیش از این نیز دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی در نقاط مختلف دنیا اهتمام ویژه‌ای به تبیین ابعاد گوناگون اسلام ناب و ترویج فرهنگ فاخر و بی‌بدیل اسلامی داشتند و این دو نهاد نیز در این عرصه، همچون عرصه‌های دیگر با یکدیگر همکاری می‌کردند.

رئیس جامعةالمصطفی، از تفاوت دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی با دانش‌آموختگان مجموعه‌های دیگر در برخی کشورها سخن گفت و تصریح کرد: حتی افرادی که شاید چندان با اسلام ناب محمدی(ص) و انقلاب اسلامی ایران موافق نباشند، اذعان دارند که دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی، تربیت‌یافتگان مکتبی هستند که همزیستی مسالمت‌آمیزی با جهانیان دارد.

وی این سرمایه ارزشمند را در خدمت اسلام و نظام اسلامی برشمرد و بر بهره‌مندی مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) از این سرمایه تأکید ورزید.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه پیش از این هم این دو نهاد فاخر در بخش‌های گوناگون آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و... با یکدیگر همکاری متقابل داشته‌اند، بیان کرد: با توجه به پیشرفت‌های سال‌های اخیر، نیاز است زمینه‌های همکاری را گسترش دهیم و ظرفیت‌های جدید شناخته و فعال‌سازی شود.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به بازبینی تفاهم‌نامه همکاری المصطفی و مجمع، عملیاتی‌سازی این تفاهم‌نامه را ضروری دانست و بر ارائه گزارشی از سوی بخش‌های پیگیری‌کننده اجرایی‌سازی این تفاهم‌نامه تأکید کرد.

لازم به ذکر است، در ابتدای جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی، ضمن خوشامدگویی به رئیس جامعةالمصطفی و هیئت همراه، فرارسیدن ایام حزن آل‌الله را تسلیت گفت و با اشاره به همکاری دیرینه مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) با جامعةالمصطفی، نقش پررنگ دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی را در عرصه‌های مرتبط  با مجمع ستود و با اشاره به فعالیت دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی در مجامع محلی، اظهار داشت: بسیاری از فعالان فرهنگی مرتبط با مجمع، از دانش‌آموختگان المصطفی هستند و در بیشتر بخش‌های مجمع جهانی حضور دارند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) جامعةالمصطفی را ظرفیت بی‌نظیر و یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد و آن را فرصت طلایی برای انقلاب اسلامی در زمینه تربیت کارشناسان دینی دانست.

وی با بیان اینکه این دو نهاد مقدس مکمل یکدیگر هستند، تصریح کرد: اگر دانش‌آموختگانی نداشتیم که اسلام ناب محمدی(ص) را به جهانیان معرفی کنند، نمی‌توانستیم حضور گسترده‌ای در عرصه جهانی داشته باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، در ادامه، با تأکید بر گسترش همکاری جامعةالمصطفی و مجمع جهانی در عرصه‌های مختلف، بیانیه گام دوم را در عرصه‌های گوناگون کارگشا برشمرد و اظهار داشت: تبیین عقلانی و عدالت‌خواه مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در دنیا طرفدار دارد، زیرا منطبق با عقل و فطرت است. این انطباق، فرصت طلایی برای فعالان این عرصه ایجاد می‌کند تا اسلام ناب را به خوبی عرضه نمایند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) ضمن تأکید بر بازتعریف اهداف و مأموریت‌ها، ابراز داشت: انتظار داریم دست در دست یکدیگر، به هم‌افزایی در زمینه‌ توانمندی‌ها همت گماریم و برای نشر اسلام ناب در دنیا بیش از پیش بکوشیم.

خاطرنشان می‌شود، در پایان جلسه، تفاهم‌نامه همکاری جامعةالمصطفی و مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به امضای رؤسای این دو نهاد رسید.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha