شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
برنامه ریزی

حوزه/ سرباز امام زمان (عج) باید نظم، برنامه ریزی، نماز اول وقت، مطالعه و مباحثه، دائم الوضو بودن، تلاوت قرآن و انس با آن و ارتباط با حضرت را همیشه رعایت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی سهیلا کوهی امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه الزهراسلام الله علیها شاهین دژ که در حسینیه این مدرسه برگزار شد،  با بیان این‌که طلبگی یعنی سربازی امام زمان(عجل الله تعالی فی فرجه) و وقف جان و مال و آبرو برای خدمت به اسلام، اظهار داشت: نشان افتخار سربازی و نوکری امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قابل قیاس با چیزهای دیگر در دنیا نیست و اگر این باور را دردل و جانمان بپرورانیم، در می‌یابیم که دین از طلبه به دلیل انتساب به امام عصر (عج) انتظارهای فراوانی دارد.

وی ادامه داد: سرباز امام زمان (علیه السلام) باید نظم، برنامه ریزی، نماز اول وقت، مطالعه و مباحثه، دائم الوضو بودن، تلاوت قرآن و انس با آن و ارتباط با امام زمان را همیشه رعایت کند و در تمام برنامه‌های درسی و غیر درسی از آن‌ها غفلت نورزد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با بیان این‌که برنامه‌ریزی در زندگی به قدری دارای اهمیت است که مولا علی (علیه السلام) آن را از وسیله و امکانات، مهم‌تر قلمداد می‌کند، تصریح کرد: برای دستیابی به هدف، قبل از هر تلاش فیزیکی، باید تلاش ذهنی صورت بپذیرد، زیرا آن که بدون آگاهی به عمل می‌پردازد، همچون کسی است که از بیراهه می‌رود، و با هر گام به جلو از سر منزل مقصود بیشتر فاصله می‌گیرد و بی تردید در آن کار توفیق نمی‌یابد، حتی چه بسا فسادی که از آن ناشی می‌شود، بیش از صلاحش باشد.

وی افزود: طلبه قبل از هر چیزی باید برنامه خود را روی از جمله ساعت خواب، بیداری، مطالعه، مباحثه و ... را روی کاغذ معین و مشخص کند و به آن‌ها مو به مو عمل نماید و البته باید توجه داشته باشد که در برنامه‌ریزی خود را به مشقت نیاندازد.

کوهی در پایان گفت: طلبه اگر می‌خواهد از وضع موجود پلی به وضع مطلوب بزند و آینده را به زمان حال بیاورد، باید اهل برنامه ریزی باشد و در هیچ برنامه‌ای سستی و ضعف از خود نشان ندهد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha