چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ نشست خبری سومین سوگ واره ملی اربعین دانشگاهیان

حوزه / معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم از برگزاری سوگواره اربعین دانشگاهیان در ۴ بخش و با حضور همه دانشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوروزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی اظهار داشت: امسال بر اساس شواهد و قرائن و ابلاغیه‌هایی که کشور عراق صادر کرده است امکان پیاده‌روی اربعین وجود ندارد.

وی ادامه داد: از همین رو سوگواره علمی فرهنگی و هنری اربعین دانشگاهیان امسال باقوت و توان بیشتری برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی ابراز داشت: در نظر داریم با برنامه‌های در دست اجرا تا حدی جای خالی زیارت حضوری اربعین را جبران کنیم.

وی بابیان این‌که وزارت علوم اجرای این برنامه را به دانشگاه قم محول کرده است، بیان داشت: هدف این است که از آثار علمی و هنری اساتید دانشگاه استفاده در احیای پیاده‌روی اربعین بهره بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی با بیان این‌که سوگواره در ۴ بخش برگزار می‌شود، ادامه داد: بخش پژوهشی این سوگواره در سه محور کتاب، پایان‌نامه و مقاله برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در بخش ادبی در محور شعر، داستان، نمایشنامه، خاطره‌نویسی و دل نوشته شرکت‌کنندگان می‌توانند آثارشان را ارسال کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم افزود: در بخش هنری نیز در محورهای عکس و اینفوگرافیک شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خودشان را ارسال کنند و درنهایت در بخش چندرسانه‌ای نیز درزمینهٔ نماهنگ، پادکست و مستند دبیرخانه سوگواره آماده دریافت آثار است.

وی ابراز داشت: همه دانشگاه‌ها در این سوگواره می‌توانند شرکت کنند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی تأکید کرد: بخش ویژه امسال نیز به سردار حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس اختصاص دارد و آماده دریافت آثاری در این زمینه نیز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار ۱۵ مهرماه امسال است و اختتامیه نیز اواخر صفر برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha