جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیروانیان

حوزه/ سردار شیروانیان گفت: همه ما در هر جایگاه و مقامی باید برای حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، سردار مجتبی شیروانیان، امروز در مراسم افتتاحیه برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان اصفهان و آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت که با سخنرانی رهبر معظم انقلاب برگزار شد ، اظهار کرد: امروز ۴۰سال از آغاز تجاوز دشمن به خاک ایران می گذرد.

وی بیان کرد: امروز به پاس یاد و نام و خاطره شهدا دور هم با رعایت پروتکل های بهداشتی جمع شده ایم تا ارزش های دفاع مقدس را پاس بداریم و بر نشر و حفظ این ارزش ها تاکید کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان اظهار کرد: ۴۰سال پیش تجاوز توسط دشمن بعثی علیه ملتی که تازه انقلاب کرده و درحال قد کشیدن بود، آغاز شد .

وی افزود: دشمن طبق برآورده هایی که از لجستیک و امکانات ما کرده بود، درصدد گرفتن خاک ایران در یک هفته بود که البته تمام محاسبات دشمن با رشادت ها و ایثارگری های ملت ایران با انفاس قدسی حضرت امام راحل اشتباه در آمد.

سردار شیروانیان خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ما برگرفته از قیام سیدالشهدا(ع) بود، لذا الگویی فوق العاده داشتیم، بنابراین خیلی زود رزمندگان در قالب جنگ آماده و سازماندهی شدند و نتیجه آن که بعد از هشت سال حتی یک وجب از خاک ایران در دست دشمن قرار نگرفت.

وی اضافه کرد: همه ما در هر جایگاه و مقامی باید برای حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس تلاش کنیم و امروز تکلیف یکایک مسئولان حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان ادامه داد: ترویج سیره شهدا رسالت همگانی است و اجر این مهم چیزی جز شفاعت شما توسط شهدا نیست.

وی بیان داشت: امروز نمایشگاه چهل سالگی دفاع مقدس با محوریت نقش دستگاه های اصفهان در دوران دفاع مقدس افتتاح شد که انتظار هست همه نهادها از آن بازدید کنند.

شیروانیان در پایان گفت: شایسته بود اصفهان که بیشتر یگان نظامی را در دفاع مقدس داشته است، موزه دفاع مقدس آن در دهه ۷۰ شکل می گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha