دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر مدرسه علمیه بقیه الله(عج) بجستان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه بقیه الله(عج) بجستان ابراز کرد: برای آن که نور علم در قلبی بتابد باید صیقل داده شود پس مجاهده با نفس، مقدمه ضروری طلبگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام علیزاده در جلسه توجیهی علمی، فرهنگی و تربیتی طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه بقیه الله(عج) بجستان با اشاره به هویت طلبگی و راه و رسم آن، گفت: برای آن که نور علم در قلبی بتابد باید صیقل داده شود، پس مجاهده با نفس، مقدمه ضروری طلبگی است.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله(عج) بجستان ابراز کرد: فردی که در پی طلبگی است، روح و جان خود را پذیرای غذای پاکی می کند که تصفیه باطن را در پی خواهد داشت.

وی عشق به خدا، دین و امام زمان(عج) را زمینه ای برای رشد در عالم طلبگی برشمرد و افزود: با توجه به اینکه امام صادق(ع) فرموده اند که « أَلْعِلْمُ نُورٌ یقْذِفُهُ اللّه فِی قَلْبِ مَنْ یشآء؛ علم، نوری است که خداوند به قلب هر کس که بخواهد می افکند.»، لذا در عالم طلبگی، فقط درس خواندنِ مُفرد، ملاک نیست و باید در کنار آن به تقوا رسید.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه بخشی از علم دری است که خداوند متعال به روی انسان می گشاید، ابراز کرد: همانطور که تعبیر "علم لدنی" در قرآن کریم در مورد حضرت عیسی(ع) « وَ آتَیْناهُ الْحُکْمَ صَبِیًّا ( آیه ۱۲ سوره مریم)» و یا درمورد حضرت لقمان(ع) « وَ لَقَدْ آتَیْنا لُقْمانَ الْحِکْمَةَ (آیه ۱۲ سوره لقمان)» اشاره شده است، باید برای کسب این علم، ظرفیت دریافت آن را نیز فراهم کنیم تا شامل الطاف بلند الهی شویم.

وی با تاکید بر اینکه در عالم طلبگی باید به رحمت خداوند امیدوار بود، ادامه داد: انسان با دوبال علم و تقوا به عرش می رسد، همانند امام راحل(ره) که با انقلابش دنیا را تحت تأثیر قرار داد و علمایی همچون شیخ صدوق، مجلسی، شیخ انصاری، مقدس اردبیلی و ...، که با این دوبال عروج کردند و به درجات عالیه رسیدند.

مدیر مدرسه علمیه بقیة الله(عج) بجستان در پایان با توجه به وضعیت کرونا و با استناد به عمل مقام معظم رهبری، گفت: باید تمام شیوه نامه های بهداشتی را برای قطع زنجیره ی همه گیری بیماری، رعایت کرد و توجه به آنها، وظیفه ی فردی و اجتماعی همه از جمله کادر، مسئولان، اساتید و طلاب است.

انتهای پیام/ ۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha