پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شعبان زاده

حوزه/ دبیر تشکل فراگیر گروهی طلاب کشور گفت: یکی از خلا های اساسی که ما در حوزه با آن مواجه هستیم، فقدان گفتمان مشترک در تحولات اجتماعی است. ما گفتمان مشترک کم داریم و دارای نقص است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام مرتضی شعبان‌زاده، دبیر تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب کشور عصر امروز در آیین تجلیل از سه دهه مجاهدت تبلیغی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: . ما گفتمان مشترک کم داریم و دارای نقص است گفتمان ما، هر زمانی گفتمان جبهه حق غلبه پیدا کرد بر گفتمان رقیب، ما توانستیم توده ها را به نفع گفتمان خودمان بسیج کنیم، علت برخی از شکست ها و عقب ماندگی های فرهنگی ما کوتاهی هایی بود که ما در عرصه ایجاد گفتمان مشترک داشتیم.

وی افزود: زمانی تبلیغ در حاشیه حوزه قرارداشت و مبلغان از عناصر دسته ۳-۴ حوزه محسوب می شدند، اما امروز نهاد تبلیغ یک رکن از ارکان اصلی حوزه است و مجموعه های متعدد تبلیغی محصول این حرکت عظیمی است که حجت الاسلام نبوی پشرو و پیشگام آن بود.

حجت الاسلام شعبان زاده افزود: محصول این حرکت تبلیغی، عامل بازسازی سرمایه اجتماعی حوزه گردید و این حوزه را در ادامه خدمات و حل معضلات اجتماعی با پیشراهی و پیشاهنگی مبلغان حیات دوباره ای بخشید که می بایست تقویت گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروز باید نصاب انقلاب گری در حوزه افزایش پیدا کند.این جمع با همه تنوعش، نیازمند گفتمان مشترک هستیم.

دبیرتشکل فراگیر گروهی طلاب کشور خطاب به حجت الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها گفت: از شما می خواهیم پیام رسای ما را به مقام معظم رهبری برسانید.

این مبلغ جهادی حوزه افزود: امروز نسل جدید و جریان گروه های جهادی در ۳۰۰ نقطه کشور با حضور ۱۲ هزار مبلغ با بیش از ۴۰۰ گروه تبلیغی در بسیاری از علمیات های مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه در صحنه حاضر و در کنار مردم هستند و ما یک شبکه اجتماعی نیرومند در حوزه داریم که به مدد حمایت رهبر معظم انقلاب از خط اصیل روحانیت در حوزه شکل گرفته و به مدد مجاهدت مدیرانی همچون حجت الاسلام والمسلمین نبوی طی طریق می کند.

وی گفت: امروز باید موضع گیری های افراد در برابرانقلاب و ولایت فقیه رسا، شفاف و صریح، شجاعانه باشد، ان شاءالله این همراهی است ولی توقع ما را برطرف نمی کند، انتظار ما از شورای سیاست گذاری حوزه و شورای عالی این است که آنها را کنار خود احساس کنیم و مواضع آنان را شفاف و رسا بشنویم.

حجت الاسلام شعبان زاده اضافه کرد: امروز مراجع معظم تقلید از نوع نگاه آقای نبوی حمایت می کنند، این یک سرمایه برای گروه های جهادی است چرا که مراجع معتقد به این تفکر انقلابی و انقلابی گری هستند.

وی به شاخصه های طلاب جهادی اشاره کرد و افزود: اخلاص در عمل، ارائه خدمات فوق العاده و خارج از عادت، حرکت در مرزهای استاندارد بالا، خودجوش، حرکت جهادی در برابر حرکت دشمن، آتش به اختیار، برخورداری از تاکتیک و تکنیک بالا، علی رغم اختلاف نظر و سلیقه همه در یک مسیر و برای یک هدف ایستادگی می کردند و این برخی از شاخصه های طلاب جهادی است.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha