شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست

حوزه/ نشست هم اندیشی بانوان فعال در برنامه محله محوری قم با موضوع «مددکاری فرهنگی و اجتماعی جهت صیانت بخشی به خانواده های درگیر اعتیاد» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست هم اندیشی بانوان فعال در برنامه محله محوری قم با موضوع «مددکاری فرهنگی و اجتماعی جهت صیانت بخشی به خانواده های درگیر اعتیاد» با هدف صیانت از خانواده های درگیر اعتیاد به همت اداره همکاری ها و تعاملات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در سالن رضوان این معاونت برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام شریعتمداری رئیس اداره همکاری ها و تعاملات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: همانطور که می دانیم، اعتیاد مسأله اول در مجموعه آسیب های اجتماعی بوده و ریشهِ سلسله ای از مسائل و مشکلات است.

وی گفت: فعالیت در زمینه صیانت بخشی و ارتباط با خانواده های درگیر اعتیاد با جلسات معمولی مشاوره بسیار متفاوت است و مبلغان خواهر فعال در این عرصه باید از مهارت های مختلف علمی و محتوایی برخوردار باشند.

رئیس اداره همکاری ها و تعاملات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: تلاش های بی وقفه مبلغان خواهر در این عرصه با توجه به پیگیری دلسوزانه آنها نسبت به مشکلات خانواده های درگیر اعتیاد بسیار ارزشمند است و باید این فعالیت ها مستمر باشد تا بتوانیم شاهد تغییرات مطلوبی در خانواده های درگیر این بلای خانمان سوز و به تبع آن، تغییرات چشمگیر در جامعه باشیم.

وی با اشاره به نیاز خانواده ها به مباحث آموزشی در موضوع آسیب های اجتماعی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی همواره نسبت به اصلاح و ارتقای جایگاه خانواده خصوصاً در قم اعلام آمادگی نموده و با همه ظرفیت خود پای کار است؛ مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی تمام امکانات خود را برای تحقق یک شهر سالم از لحاظ شخصی و اجتماعی به کار گرفته و خواهد گرفت.

در ادامه این نشست هم اندیشی، سرهنگ بادینلو مدیریت آسیب های اجتماعی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم از فعالیت های انجام گرفته توسط حوزه آسیب های اجتماعی سپاه علی بن ابی طالب(ع) خبر داد و به ارائه برنامه های در دست اقدام پرداخت.

شایان ذکر است در پایان جلسه حجت الاسلام قلی پور مدیر داخلی مرکز کرامت و کارشناس صیانت، در خصوص مسائل مرتبط با بحث اعتیاد و همچنین چگونگی ارتباط مبلغان با خانواده های درگیرِ اعتیاد، مطالبی را بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha