شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حمید ملکی

حوزه/قائم مقام مدیر حوزه های علمیه با اشاره به سیاست حوزه علمیه با آموزش و پرورش، اظهار داشت: از جمله این سیاست ها ایجاد و توسعه مدارس علوم معارف اسلامی و خدمت رسانی در عرصه تعلیم و تربیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در نشست مشترک مدیران استانی حوزه های علمیه با حضور علیرضا حاحیان زاده  مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش که در بستر فضای مجازی و به صورت ویدئو کنفرانس  در سالن مرحوم آیت الله حائری حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین اهداف حوزه ها،تعلیم و تربیت است، در این باره پیامبر(ص) فرمود «هدف از رسالت، ابلاغ دین بوده است» و معتقدیم روحانیت هم در همین مسیر قرار دارد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه از جمله رسالت های حوزویان خدمت رسانی به جوانان، دانش آموزان و دانشجویان می باشد و متولی این امر نیز آموزش و پرورش است، افزود: در این باره نقش آموزش و پرورش بسیار سنگین و با اهمیت است و همین امر می طلبد با جدیت بیشتر بحث تعلیم و تربیت را البته با همکاری حوزه و حوزویان که سالها در مکتب امام صادق(ع) آموزش دیده اند، دنبال کنند.

وی با بیان این که وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه های علمیه نیز دغدغه مند بحث تعلیم و تربیت دانش آموزان می باشند، اظهارداشت: همین امر سبب ایجاد فضای مناسب برای مدیریت شهرستانها شده تا حوزه های علمیه شهرستانها نیز با انجام کارهای شبانه روزی و جهادی در عرصه تعلیم و تربیت مشارکت و اثرگذار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه این نقش آفرینی از گذشته بر عهده علما بوده، گفت: هم اکنون این نقش آفرینی از سوی مدیریت حوزه های علمیه شهرستانها هم تقویت شده و همین مسئله سبب شده تا جوانان بسیار خوبی تربیت و در عین حال، رضایت خانواده ها را هم به دنبال داشته باشد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه با اشاره به سیاست حوزه های علمیه همکاری با آموزش و پرورش، اظهارداشت: از جمله این سیاست ها ایجاد و توسعه مدارس علوم معارف اسلامی، ایجاد و توسعه مدارس خرید خدمت و... برای خدمت رسانی در عرصه تعلیم و تربیت است.
۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha