جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم زحمات کادر درمان قم را فداکارانه خواند و گفت: زحمات این عزیزان شایسته تقدیر است و جا دارد مردم با این عزیزان نهایت همکاری و مساعدت را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه های آدینه ای که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه با دقت در زیارت اربعین و عاشورا و دیگر زیارت های مربوط به امام حسین(ع) به عهد الهی آن حضرت پی می بریم، عنوان کرد: باید فعالیت ها و همه امورات زندگی مان با الگوگیری از این امام همام باشد.

وی افزود: در زیارت اربعین می گوییم که یا سیدالشهدا(ع) همه کارهایم پیرو امر شما است، در فرازی دیگر از این دعا می گوییم آماده هستم شما را یاری کنم چون با امام حسین(ع) بودن  از جمله اعتقاد و اعمال مان است.

امام جمعه قم امام حسین(ع) را باب رحمت الهی خواند و بیان کرد: خاصیت و ارزش شرکت در محافل حسینی این است که به مسیر اهل بیت(ع) برگردیم.

آیت الله سعیدی ادامه داد: این زیارت نامه ها در واقع سرمشق و درسی است که زائر خود را با اهل بیت(ع) گره بزند و همواره پشت سر معصومین(ع) باشد.

وی عنوان کرد: برخی افراد قصد دارند نور خدا را خاموش کنند در حالی که خداوند تصمیم دارد نور خود را کامل کند اگرچه کافران، خوش ندارند.

امام جمعه قم یادآور شد: رضاشاه با مراسم های عزاداری اباعبدالله(ع) برخورد کرد ولی در نهایت چیزی جز سرافکندگی و حقارت برای وی باقی نماند و مراسم های عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) شکوه و جلال بیشتری پیدا کرده است.

آیت الله سعیدی با تاکید بر اینکه با شرکت در محافل حسینی به عالمیان حسینی بودن خود را اعلام می کنیم، تصریح کرد: به یزیدیان می گوییم که لعن و نفرین خدا بر شما و با این اعتقاد و عقیده زنده هستیم وزندگی می کنیم  و خواهیم مرد.

وی با بیان اینکه باید در انتظار قیام موعود باشیم، گفت: به خانواده های محترمی که عزیزان خود را براثر ویروس کرونا از دست دادند تسلیت می گویم و برای بیماران کرونایی دعا می کنیم تا سلامت آنها برگردد، کادر درمان نیز بسیار تلاش کردند و مردم باید به این فداکاران عرصه سلامت یاری برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: انتظار از مسئولان این است که نسبت به محرومان و مردمی که به خاطر ویروس کرونا آسیب دیدند کمک کرده و مسئولان استان در امر معیشت مردم بیشتر تلاش کنند.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: رسانه ها و مخصوصا شبکه نور خدمات خیران و کادر درمانی و پزشکان و پرستاران را در قاب تصویر و صدای جمهوری اسلامی به سمع مردم می رسانند که شایسته تقدیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha