دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کمک هزینه تحصیلی مدرسه اسلامی بانکوک به دانش آموزان یتیم

حوزه/ یک مدرسه اسلامی خصوصی در بانکوک، پایتخت تایلند به دانش آموزان مسلمان مناطق ناآرام جنوبی این کشور که بی‌سرپرست و یتیم هستند، کمک هزینه تحصیلی ارائه می‌دهد

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از bangkokpost،  یک مدرسه خصوصی اسلامی با سابقه ۳۸ سال فعالیت در منطقه پروت در بانکوک، پایتخت تایلند، متعهد شد که برای سومین سال متوالی کمک هزینه تحصیلی به نوجوانان مسلمان محصل بی‌سرپرست و یتیم در استان‌های ناآرام جنوبی این کشور ارائه دهد.

این بورسیه ها از طریق صندوق «ایجاد صلح در مناطق مرزی استانهای جنوبی»  اهدا خواهد شد، که توسط مدرسه ساسانپاتوم در همکاری با کمیته راهبری ملی حل مشکلات در مناطق مرزی جنوبی  حدود دو سال آغاز شده است.

این صندوق دانش‌آموزان مسلمان مستضعف در مناطق یالا ، پاتانی ، ناراتیوات ، ساتون و برخی از مناطق سونگخلا را پوشش می‌دهد که در نتیجه خشونت ، نان آور خانواده خود را از دست داده اند و یا از یک خانواده فقیر هستند.

فیروز یوپنسوک ، مدیر مدرسه ، در مصاحبه‌ای با خبرنگاران در این باره گفت: این صندوق به دانش آموزان [مسلمان] جنوبی‌ترین استان‌های کشور فرصت داده است تا تحصیلات خود را تکمیل کنند و محیط چند فرهنگی بانکوک را تجربه کنند.

این بورس تحصیلی کلیه هزینه‌های مرتبط با تحصیل در مدرسه را دربرمی‌گیرد که شامل شهریه، کتاب‌های درسی ، وعده‌های غذایی ، حمل و نقل و محل اقامت در دانشگاه  می‌شود و مقداری نیز کمک هزینه زندگی در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد.

آقای فیروز ضمن بیان اینکه از زمان تأسیس آن  در دو سال پیش ، ۵۱ دانشجو از طریق این صندوق بورسیه دریافت کرده اند، گفت: تاکنون ، ۵۰٪ از آنها موفق به کسب معدل حداقل شده‌اند و می‌توانند به زبان سلیس تایلندی صحبت کرده و این دستاوردها ما را به ادامه برنامه ترغیب می کند. مدرسه امیدوار است که تعداد بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده در سال تحصیلی آینده را به ۵۰ مورد افزایش دهد ، اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا هنوز طرح نهایی نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha