پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 923139
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
دیوان عالی در هند ممنوعیت ذبح حلال را رد کرد

حوزه/ دیوان عالی در هند درخواست ارائه شده از سوی یک سازمان افراطی هندو را که خواستار ممنوعیت ذبح حلال شده بود رد کرده و گفت که دادگاه نمی‌تواند در عادات غذایی مردم دخالت کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  هندوستان تایمز، دیوان عالی هند درخواست ممنوعیت ذبح حلال را رد کرد. یک سازمان افراطی هندو با نام آخند بهارات مورچا درخواستی را به دیوان عالی هند ارائه داده بود و با ادعای اینکه ذبح حلال خشونت علیه حیوانات می‌باشد خواستار ممنوعیت آن شده بود. این دادگاه امروز دوشنبه طی حکمی ادعای این سازمان را رد کرد.

سانجی کیشان کائول ریاست دادگاه قصد خواهان را زیر سئوال برده و همچنین گفت که دادگاه نمی‌تواند در عادات غذایی افراد دخالت کند.

وی گفت:  دادگاه نمی‌تواند تعیین کند چه کسی می‌تواند گیاه خوار یا غیر گیاهخوار باشد. کسانی که می‌خواهند گوشت حلال بخورند می‌توانند گوشت حلال بخورند. کسانی که می‌خواهند گوشت جاکتا (گوشت حیوانی که به رسم سنت هندوها ذبح شده و در آن حیوان با یک ضربه آنی شمشیر کشته می‌شود) را بخورند می‌توانند گوشت جاکتا بخورند.

دادگاه ادعای خواهان مبنی بر اینکه شیوه مسلمانان ظالمانه و شیوه هندوها انسانی‌تر است را نپذیرفته و خاطرنشان کرد که درخواست خواهان «شیطنت  آمیز» است.

گفتنی است مسلمانان در استان‌های مختلف هند با مشکلات زیادی در رابطه با ذبح حلال روبرو هستند و موارد زیادی از خشونت علیه مسلمانان به خاطر مصرف گوشت گاو توسط هندوهای افراطی مشاهده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha