یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست اخلاقی بندرترکمن

استاد مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) بندرترکمن گفت: مقید بودن به انجام واجبات و ترک محرمات، دوری از مکروهات و انجام مستحبات، پرهیز از رذائل اخلاقی، ایمان به خدا و توکل به او، توسل به ائمه معصومین و... از آداب مسلمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، اشرف قانعی زارع در نشست اخلاق طلبگی با محوریت "بایسته­ های طلبگی از منظر رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(علیهم السلام)"، در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) بیان کرد: طلاب علوم دینی پیش از آنکه با مقوله طلبگی روبرو شوند، به آداب مسلمانی پایبند بوده و مطابق دستورات الهی عمل می کردند.

وی با بیان اینکه طلاب علوم دینی، از نظر صنفی و شغلی از تبار پیامبران هستند و این مهم افتخارآمیز و مسئولیت آفرین است، تاکید کرد: پیامبران در راه دفاع از دین و تحقق ارزش­ های الهی تلاش کرده و به تعلیم، تربیت و هدایت مردم پرداختند؛ در این راستا، وظیفه طلاب علوم دین چیزی جز این نیست که برای تربیت انسان­ های صالح آماده خدمت باشند.

مدرس مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) بندرترکمن، طلاب را یک نیروی فرهنگی و عنصر تعلیمی-تربیتی در جامعه برشمرد و افزود: طلبه امروز، عالمِ فردا است؛ عالم دین و وارث انبیای الهی که مامور تعلیم و تربیت جامعه اند؛ مراد از تعلیم، تعلیم کتاب و حکمت حضرت حق و مراد از تربیت، تربیت معنوی انسان ها است.

وی در بحث از تربیت اضافه کرد: یکی از اهداف امر به معروف و نهی از منکر، تربیت انسان­ ها و تحول درونی آنان است که اگر انسان با انجام این فریضه تاثیرگذار باشد، به هدف اعلا و غایت اصلی امر به معروف رسیده است.

قانعی زارع در بیان هویت طلبگی، اظهار کرد: هویت طلبه، با دین خدا گره خورده است؛ باید در راه شناخت عمیق دین خدا، ابلاغ، دفاع و اجرای آن کوشا باشد و تمام سرمایه، توان و زمان خود را عمدتا به ارتباط با منابع دینی و تلاش برای فهم و گسترش زندگی دینی در سطح جامعه صرف کند.

وی، رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) را کامل ترین الگو برای بشریت برشمرد و خاطرنشان کرد: اخلاق و رفتار نیکو از برترین صفات کمالی انسان است، لذا هر فردی که در پی سعادت ابدی در تمام جهات و رفتارها است، پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) را الگوی خود قرار دهد؛ طلاب علوم دینی نیز با رفتار و اخلاق خویش بایستی دیگران را همراه خود سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha