سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
اراکی

حوزه/ یکی از این بدعت‌گذاران دروغ‌گو، شخصی به نام «کمال حیدری» است که در سال های اخیر، هر از چند گاهی بدعت و تهمتی بر اسلام و مسلمانان بسته و بدین وسیله ساده‌دلان و ناآگاهان را گمراه می‌سازد، و به دنبال برپایی آشوب میان گروه‌ها و فرقه‌های مختلف امت اسلامی و افروختن آتش فتنه میان مسلمین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در پی انتشار گفتگوی شبکه ی الاخباریه ی عراق با آقای سیدکمال حیدری، و اظهارات فتنه انگیز، دروغین و بدعتگذار وی در مورد تکفیر مسلمانان از سوی فقهای شیعه، آیت الله محسن اراکی، استاد دروس خارج حوزه علمیه قم، در رد این سخنان و تبیین مواضع فقهای شیعه در مورد عموم مسلمانان از تمامی فرق اسلامی، بیانیه ای صادر نمود. این بیانیه به شرح زیر می باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

یکی از مصیب های بزرگی که از آغازین روزهای اسلام تا امروز، گریبان‌گیر امّت اسلامی است، ظهور افراد بدعت‌گزار و دروغ‌گویی است که اموری به دین نسبت می‌دهند که از دین نبوده و سخن را از جایگاه خود، منحرف ساخته و در دین الهی، مطالبی جعل کرده، به فریب و گمراهی و گمراه نمودن دیگران می‌پردازند.

یکی از این بدعت‌گذاران دروغ‌گو، شخصی به نام «کمال حیدری» است که در سال های اخیر، هر از چند گاهی بدعت و تهمتی بر اسلام و مسلمانان بسته و بدین وسیله ساده‌دلان و ناآگاهان را گمراه می‌سازد، و به دنبال برپایی آشوب میان گروه‌ها و فرقه‌های مختلف امت اسلامی و افروختن آتش فتنه میان مسلمین است.

وی اخیرا سر به طغیان عظیمی گذاشته و به علمای مذهب اهل بیت (علیهم السلام) نسبتی دروغین، جعلی، ظالمانه و از روی دشمنی داده است مبنی بر این‌که ایشان تمامی مسلمانان را تکفیر می کنند! والعیاذ بالله. به همین خاطر، بدین وسیله موارد زیر اعلام می گردد:

اول: آن چه این شخص به علمای مذهب اهل بیت (علیهم السلام) نسبت داده است، دروغی بزرگ و تهمتی عظیم است، سبحانک اللّهم هذا افک و بهتان عظیم. یکی از روشن‌ترین واضحاتی که فقهای مذهب اهل بیت (علیهم السلام) بر آن اجماع نموده و یکی از ضروریّات مذهب ایشان گشته و خود در کتاب‌هایشان بر آن تصریح کرده، و نصّ روایاتی است که از ائمه‌ی خود (علیهم السلام) نقل کرده‌اند، این است که پیروان مذاهب شناخته شده‌ی اسلامی، همگی مسلمان بوده، خوردن ذبائح ایشان حلال، ازدواج با ایشان جایز، و تمامی احکام اسلامی در مورد ایشان جاری است. این فتوای علمای بزرگ شیعه در ایران و عراق و در رأس همه، فتوای رهبر معظم انقلاب و ولی فقیه امام سید علی خامنه‌ای و فقیه عظیم الشأن حضرت آیت الله سیستانی (أدام الله ظلهما) است که در مورد تعامل با اهل سنت، حکم نموده‌اند که می‌بایست تعاملِ یک برادرِ مسلمان با برادر مسلمانِ خود باشد و نیز به وجوب اتحاد کلمه مسلمانان از تمامی فرق و مذاهب، در رویارویی با چالش های بزرگ زمانه حکم نموده‌اند. شیعیان در اقصی نقاط سرزمین‌های اسلامی، همواره با دیگر برادران مسلمان خود با محبت، مودّت، تعامل، عطوفت و برادری زندگی نموده و این عادت، از قرن‌های آغازین اسلامی تا امروز، در میان ایشان جریان داشته است.

دوم: جنایتی که این شخص از طریق بدعت‌ها و دروغ‌هایش مرتکب شده، ثابت می‌‎کند که او فاسق و بدعت‌گذار و دجّال بوده و در نتیجه بر تمامی مسلمانان لازم است از او برائت جسته و با او معامله‌ی فاسقان بدعت‌گذار نمایند. همکاری، معرفی، تأیید و حمایت از او به هر نحوی حرام بوده، و هر کس به این کار دست بزند، مجرم بوده و مشمول انتقام خداوند متعال است که فرمود: (إنّا مِن المُجرِمِینَ مُنتَقِمُونَ).

سوم: تمامی شواهد و قراین دال بر آن است که وی، در دام سازمان‌های اطلاعاتی استکبار جهانی و سه‌گانه‌ی طغیانگر وهابی ـ صهیونیستی ـ غربی گرفتار آمده است. محوری که هیچ دغدغه‌ای جز افروختن آتش فتنه بین مسلمانان و جنگ‌افروزی و تفرقه‌افکنی بین فرق اسلامی و کشاندن آن‌ها به جنگ و برادرکشی ندارد. به ویژه در شرایطی که حملات علیه مسلمانان و مقدسات ایشان روزافزون، و توطئه‌ها گسترش و عظمت یافته است. علی الخصوص، توطئه‌ی فراموشی مسئله‌ی فلسطین و عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها که دشمن خدا و رسول او هستند. بنابراین بر جوانان مؤمن واجب است در راه یاری خدا و رسول و ائمه اهل بیت (علیهم صلوات الله)، این فرد فاسق را رسوا نموده و حرمتی برای وی قائل نشده و او را منزوی کنند.

والسلام علی عباد الله الصالحین

دوم ربیع الاول ۱۴۴۲ هجری قمری

محسن اراکی

فیلم سخنان کمال حیدری


متن عربی بیانه آیت الله اراکی نیز بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا إلیه راجعون

إنّ من أکبر المصائب التی ألمّت بأمّة الإسلام منذ أیّامها الأولی وحتّی الیوم، بزوغ أناس مبتدعین کذّابین ینسبون إلی الدین ما لیس فیه، یحرّفون الکلم عن مواضعه ویدسّون فیه غیره، ویدلّسون ویضلّون ویضلّلون.

وإنّ من هؤلاء المبتدعة الکذّابین رجلاً یدعی >کمال الحیدری< بدأ أخیراً یخرج إلینا بین فترة وأخری ببدعة وفریة یفتری بها علی الإسلام والمسلمین، یُضلّ بها السذّج والمغفّلین، یرید بذلک خلق الفوضی بین فئات الأمّة وإیجاد الفتنة بین المسلمین.

لقد طغی هذا الرجل أخیراً طغیاناً کبیراً إذ نسب إلی علماء مذهب أهل البیت علیهم السلام کذباً وزوراً وظلماً وعدواناً أنّهم یکفّرون جمیع المسلمین والعیاذ بالله. ولهذا فإنّنا نعلن ما یلی:

أوّلا: إنّ ما زعمه هذا الرجل ونسبه إلی علماء مذهب أهل البیت علیهم السلام، کذبة کبری وافتراء عظیم، سبحانک اللّهم هذا إفک وبهتان عظیم. إنّ من أوضح الواضحات التی أجمع علیها فقهاء مذهب أهل البیت علیهم السلام وأصبح من ضروریّات مذهبهم وقد صرّحوا بذلک فی کتبهم ونصّت علیه أحادیثهم التی رووها عن أئمّتهم أنّ أتباع المذاهب الإسلامیّة المعروفة کلّهم مسلمون، تحلّ ذبیحتهم ویجوز التزویج منهم ولهم، وتجری علیهم سائر أحکام الإسلام، وهذه فتاوی کبار علماء الشیعة فی إیران والعراق، وعلی رأسهم القائد الولیّ الفقیه الإمام السیّد علی الخامنئیّ والسیّد الفقیه العظیم الإمام السیّد السیستانیّ أدام الله ظلّهما، صریحة فی وجوب التعامل مع أهل السنّة تعاملَ الأخ مع أخیه المسلم ووجوب اتّحاد کلمة المسلمین بکلّ طوائفهم ومذاهبهم فی مواجهة تحدّیات العصر الکبری، وهذه جماهیر الشیعة فی شتّی بلاد الإسلام، یعیشون مع إخوانهم من سائر المسلمین فی محبّة ومودّة وتعامل وتعاطف وأخوّة إسلامیّة، وقد جرت هذه العادة بینهم منذ القرون الإسلامیّة الأولی وحتّی عصرنا الحاضر.

ثانیاً: إنّ ما اقترفه هذا الرجل من بدع وأکاذیب یثبت أنّه فاسق مبتدع دجّال، فیجب علی جمیع المسلمین البراءة منه وأن یعاملوه معاملة الفاسقین المبتدعین، ویحرم علیهم التعاون معه والترویج له، أو دعمه بأیّ لون من ألوان الدعم والتأیید، ومن یفعل ذلک فإنّه من المجرمین، وإنّ الله ینتقم من المجرمین حیث قال: (إنّا مِن المُجرِمینَ مُنتَقِمُونَ).

ثالثاً: کلّ الدلائل والشواهد تدلّ علی أنّ هذا الرجل انزلق فی مصیدة الاستخبارات الاستکباریّة والثالوث الطغیانیّ المجرم الوهّابیّ الصهیونیّ الغربیّ الذی لا همّ له إلاّ إثارة الفتنة بین المسلمین وإشعال الحروب ودقّ الإسفین بین فئات المسلمین وجرّهم إلی قتال بعضهم مع بعض، خاصّة فی هذه الظروف التی ازداد فیها التهاجم علی المسلمین وعلی مقدّساتهم وعظمت المؤامرات علیهم، وخاصّة مؤامرة القضاء علی القضیّة الفلسطینیّة والتطبیع مع الصهاینة المجرمین أعداء الله وأعداء رسوله. فمن الواجب علی الشباب المؤمن، تعریة هذا الرجل الفاسق وتوهینه وعزله نصرةً لله ولرسوله ولأئمّة أهل البیت علیهم صلوات الله وللمؤمنین.

والسلام علی عباد الله الصالحین

الثانی من ربیع الأوّل ۱۴۴۲ هجریّة قمریّة

محسن الأراکی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بهار IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    13 24
    حکایت ایشون حکایت کسانی هست که هفتاد سال عبادت میکنن بدون تدبر بدون فکر و آخر هم ماهیت خودشون رو نشون میدن .اسلام دین صلح و دوستیست امام زمان عج حجت خداست و ان شا‌الله بزودی خداوند پرده های غیبت رو برداره و ظهور منجی عالم بشریت فرزند رسول بزرگوار اسلام رو به جهانیان نمایان کنه .در این آخر الزمان مراقب ایمانمون باشیم و حواسمون باشه از چشم خداوند نیافتیم ‌و قلب نازنین امام زمان عج رو نشکنیم .
    • حامد IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      4 1
      سلام امیدوارم قضاوت عالمانه کرده باشید و آقای حیدری رو درست شناخته باشید تا روز قیامت گرفتار نشید
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    20 3
    تا دیروز که ایشون علیه وهابیت مناظره و سخنرانی داشت علامه حیدری بود حالا شد آقای حیدری
    • فریادی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      5 8
      آقای مثلا محترم،طلحه وزبیر هردو از صحابه ی پیامبر بودن ولی روبه روی مولا علی ایستادن.دلیل نمیشه کسی که تا دیروز خوب بوده منحرف نشه.از روعقل حرف بزن
  • احمد IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 5
    لعنت خدا بر فتنه گران و اختلاف افکنان بین امت اسلامی، این سید قصد خدمت به استکبار دارد، خدا او را نیامرزد.
  • نادر IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    0 1
    لطفا فارسی کامل سخنان آقاط حیدری را بایم ارسال کنید و جواب سایر مطالب ایشان راهم در تلگرام و اینستاگرام بدهند اساتید حوزه علمیه
  • شیرازی IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 0
    حقیقت همیشه تلخه.قبلا اینجور آدما علامه ی طباطبایی رو هم تکفیر کردن
  • مهدی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    1 0
    الکی تهمت نزنید، مطالبش رو با دقت بخونید .یا بپذیرید یا نه
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    1 0
    ازنقطه نظرات اقاسید حیدری اینه که صرفا باعلم فقه کشور را نمیشود اداره کرد اسلام ابعادگسترده ای داردکه لازمه اداره کشور است بسیار هم باسواد است اما دین در حوزه علمیه قم سیاسی برخورد میکندوهرکس رابرخلاف خودشان مطرود میدانند.
  • عقيل SE ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 0
    بسم الله اين بيانيه از اين فرد خودش يك دليل و برهان قاطع است بر صحت گفتهای جناب آقای سید کمال حیدری است. خدا را شکر که بادست خط خودتان دیگران را تکفیر و خودتان را جای خدای پرودگار جای می دهید. کجای آیة مبارک ذکر شده در بیانیه دلیل بر صحت قول شماست. از خدا بترسيد. شما با اين كارتان ايشان را به جمع بزرگان رانده شده از حوزه چون ملاصدری و طبابایی و مطهری و بزرگان دیگر اهل علم و معرفت جا دادید. و برای این کار زشتتان باید پیش حق تعالی جواب گو و به مردم و نسلهای اینده جوابگو باشید. و هی نادان نادان را بر زبان نیاورید چون عدوای این نادانی گریبانتان خواهد شد. و آخر دعوانا الحمد لله رب العالمين.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    1 0
    سلام علی عبادالله الصالحین
  • سید IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    در اینکه سید کمال باسواده و فلانه حرفی نیست.شیطان هم باسواده.ولی با گفتار خودش آتش اختلاف رابین مسلمانان شعله ور میکند. منطقی باشید.آزادی بیان به معنای دروغ بستن به دیگران نيست آن هم دروغی که خون ریز است