جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دادگاه هند ۲۰ مسلمان خارجی را که به خاطر کرونا بازداشت بودند تبرئه کرد

حوزه/ دادگاه هند ۲۰ تبعه مسلمان اندونزیایی و قرقیزستانی را که حضورشان در یک اجتماع مذهبی را به پلیس اعلام نکرده بودند را تبرئه کرده و اتهامات را بی‌اساس خواند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از هندوستان تایمز، دادگاهی در هندوستان روز دو شنبه ۲۰ تبعه خارجی مسلمان از جمله ۱۰ اندونزیایی و ۱۰ نفر از قرقیزستان را که به دلیل عدم اعلام حضور در یک اجتماع مذهبی جماعت تبلیغی در نظام الدین در دهلی نو بازداشت شده بودند تبرئه کرد.

پلیس هند، این گروه از مسلمانان را به بهانه اینکه نگفته بودند در یک اجتماع مذهبی شرکت کرده‌اند  در ۵ آوریل در دو پرونده جداگانه بازداشت کرده و آنان را تنها به خاطر شرکت در یک جلسه دینی به تلاش برای قتل و مشارکت در قتل دستگیر کرده بود. دیگر اتهاماتی که پلیس هند به این مسلمانان خارجی زده بود در رابطه با قانون بیماری‌های اپیدمیک و دیگر قوانین مربوط به خارجی‌ها بود.

پس از تشکیل جلسه دادگاه، اتهامات مربوطه بی‌پایه خوانده شده و متهمان آزاد شدند. گفته می‌شود این اولین باری نیست که پلیس هندوستان به بهانه رعایت نکردن مقررات مربوط به ویروس کرونا مسلمانان خارجی تبار را بازداشت می‌کند و در اوایل این ماه نیز دادگاه اتهامات زده شده به متهمین پرونده مشابهی را رد کرده و آن‌ها را بی‌اساس توصیف کرد.

براساس اعلام دادگاه هیچ مدرکی برای پیگرد قانونی متهمان وجود نداشته است. لازم به ذکر است پس از آغاز بحران کرونا، هندوهای افراطی در هندوستان، تجمع مسلمانان در مساجد و مراکز دینی را هدف قرار داده و با سیاه‌نمایی علیه مسلمانان و توهم توطئه، جامعه اسلامی را مسببان شیوع ویروس کرونا در این کشور معرفی کرده و به این شیوه به اسلام‌هراسی روز افزون دامن می‌زنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha