دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهید آیت الله قاضی طباطبایی

حوزه/ به گفته یکی از نزدیکان آیت‌الله قاضی، چند روز قبل از شهادت، زنی ناشناس به رئیس کمیته مسجد شعبان تلفنی گفته بود که تا چند روز دیگر آقای قاضی کشته خواهد شد. رئیس کمیته این موضوع را به اطلاع ایشان رساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در صفحه مجازی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد شهادت شهید محراب آیت‌الله قاضی طباطبایی آمده است:

واکنش آیت‌الله قاضی طباطبایی به پیشنهاد استفاده از خودروی ضدگلوله!

آیت‌الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی از روحانیون مبارزی بود که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مبارزه با رژیم پهلوی را شجاعانه پی گرفت و پس از پیروزی انقلاب به عنوان امام جمعه تبریز منصوب شد. وی پس از عمری مجاهدت و تلاش خالصانه در ۱۰ آبان ۱۳۵۸ بدست عوامل گروهک فرقان ترور شد و به شهادت رسید.

به گفته یکی از نزدیکان آیت‌الله قاضی، چند روز قبل از شهادت، زنی ناشناس به رئیس کمیته مسجد شعبان تلفنی گفته بود که تا چند روز دیگر آقای قاضی کشته خواهد شد. رئیس کمیته این موضوع را به اطلاع ایشان رساند. یکی دیگر از نزدیکان هم به ایشان اطلاع داده بود: از شایعات شهری چنین استنباط می‌شود که خطری جدی شما را تهدید می‌کند. اجازه بدهید اتومبیلتان را به شیشه ضد گلوله مجهز کنیم. وقتی ایشان از هزینه زیاد آن مطلع می‌شود می‌گوید: پول آن را به صندوق مستضعفین واریز کنید.

۱۰ آبان ۱۳۵۸: ترور آیت‌الله قاضی طباطبایی توسط عوامل گروهک فرقان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha