یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مطالعه

حوزه/ نویسنده و ناشر حوزوی گفت: امروزه یکی از مهم ترین راهکارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه این است که در نسل جدید، احساس نیاز به کتاب و کتاب خوانی را ایجاد و بلکه تشدید کنیم.

حجت الاسلام احمد تقدسی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: یکی از نشانه های بارز رشد و توسعه فرهنگی یک جامعه، میزان گرایش اعضای آن جامعه به کتاب و کتابخوانی است که در خصوص جامعه ما با وجود تلاش های صورت گرفته و تأکیدات بسیار، متاسفانه رقم سرانه مطالعه چندان جالب توجه نیست.

وی افزود: گرچه وضعیت نامطلوب اقتصادی در کاهش علاقه به خرید و مطالعه کتاب تا حدودی تأثیرگذار بوده اما با این حال باید توجه داشت بخش عمده ای از این مساله به فرهنگ عمومی جامعه برمی گردد و این که ما در مواجهه با این وضعیت می بایست با اجرای طرح های جذاب و توأم با ابتکار عمل، فرهنگ مطالعه را در جامعه رواج دهیم.

مسئول انتشارات ائمه (ع) گفت: البته ناگفته پیداست که وضعیت کتاب و صنعت نشر ارتباط قابل توجهی با اوضاع اقتصادی کشور دارد، به این معنا که هر وقت وضعیت اقتصادی خوب باشد، به همان نسبت نیز اوضاع بازار کتاب و نشر نیز مطلوب است.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی در جامعه نسبت به مقوله کتابخوانی با استفاده درست و بجا از ابزارهای هنری و رسانه ای خاطرنشان کرد: ما باید قبل از هر چیز در وجود مخاطب، احساس نیاز به کتاب و کتاب خوانی را ایجاد و بلکه تشدید کنیم و به ویژه در رابطه با نسل جدید، این مهم را با در نظر گرفتن نیازها و اقتضائات زمانه دنبال نماییم تا ان شاءالله به تدریج به اهداف مدنظر دست یابیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha