شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هدایت

حوزه / کارگردان سریال «کارگاه علوی» گفت: سریالی که می‌خواهد روایت‌گر موضوعات تاریخی و دینی باشد باید عوامل سازنده‌اش از سواد حرفه‌ای و دینی بهره برده باشند.

حسن هدایت کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان این‌که سریال دینی باید با وسواس حرفه‌ای ساخته شود، اظهار کرد: برای این‌که یک مجموعه تاریخی از کیفیت لازم بهره برده باشد، باید دو موضوع مد نظر قرار گیرد. ابتدا این‌که فیلمنامه تولیدی کیفیت لازم را داشته باشد، به‌ویژه برای کارهایی که در آنها موضوعات دینی مد نظر قرار می‌گیرد داشتن آگاهی مذهبی برای فیلمنامه‌نویس شرط اساسی و مهم است.

وی افزود: در حوزه کارگردانی نیز، سازنده مجموعه‌های دینی باید در بحث کارگردانی باید از تخصص لازم بهره مند باشد، زیرا متاسفانه عادت کرده‌ایم تولیدات اینگونه را به عنوان تجربه اندوزی نگاه کنیم، درصورتی‌که به نظرم فردی که می‌خواهد پشت دوربین این کار قرار گیرد باید سالها تجربه کسب کند تا اثر تولیدی بتواند در بین مردم مخاطب لازم را داشته باشد.

این کارگردان ادامه داد: دو شرطی که ذکر شد برای عوامل ساخت ضروری است، اما باید نکته سومی را هم مد نظر داشت که وجود آن ضامن موفقیت کارهای مورد نظر است. آن نیز داشتن امکانات ساخت است. در کار تاریخی اگر بدون تجهیزات لازم اثری تولید شود آن کار به شدت ضعیف خواهد شد، برای همین به سفارش دهندگان توصیه می‌کنم تا زمانی‌که به قدرت مالی خود اطمینان ندارند اقدام به تولید کارهای تاریخی دینی نکنند.

هدایت متذکر شد: چند سال پیش من فیلم سینمایی برگرفته از قرآن ساختم. قصه درباره حضرت موسی (ع) بود، ولی روایت مطرح شده، کمتر به گوش مردم رسیده بود، اما متاسفانه این تولیدات در بحث اکران شرایط خوبی ندارند و با اجحافی که به آنها می‌شود زحمات گروه تولید از بین می‌رود.

وی در پایان تصریح کرد: تولید سریال‌های تاریخی مذهبی جدا از جذابیت‌های بصری قادر است قدمی در جهت معرفی و اشاعه آموزه های دینی و قرآنی در داخل و خارج باشد، پس الزام حمایت از این تولیدات جز واجبات برنامه‌سازی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha