پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دکتر شاهین صادقی نسب

حوزه/ استاد دانشگاه تهران بابیان این‌که محدود کردن بسیج در یک حوزه هدف اصلی دشمنان نظام است، گفت: بسیج بزرگ‌ترین سازمان مردم‌نهادی است که ما در هیچ کجای دنیا سازمان مردم‌نهادی با این حجم از اعضا نداشته و نخواهیم داشت.

شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک هفته بسیج به‌تمامی ملت ایران اظهار داشت: در ۵ آذرماه سال ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند که نشان از درایت بالای بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران داشت.

وی ادامه داد: در ادبیات توسعه و مدیریت دولتی همواره بر اهمیت سرمایه اجتماعی و پیوندهای مستحکم میان ملت و دولت تأکید شده به‌طوری‌که از این سرمایه اجتماعی را اساسی‌ترین ابزار موردنیاز برای توسعه هر کشوری نام‌برده می‌شود.

صادقی نسب افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد در تقویت این سرمایه‌ای اجتماعی و مستحکم کردن پیوند میان مردم و دولت نقش ویژه‌ای و به سزایی دارند.

وی تأکید کرد: از همین رو بسیج با شعاری که امام خمینی (ره) مطرح می‌کردند از روز اول تشکیل تاکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان مردم‌نهادی است که ما در هیچ کجای دنیا سازمانی مردم‌نهاد با این حجم از اعضا نداشته. نخواهیم داشت.

دانش‌آموخته دانشگاه گریفیث استرالیا بابیان این‌که در طی دهه‌های گذشته بسیج اهداف مختلفی را دنبال کرده است، بیان داشت:از ابتدای انقلاب تهدیدات مختلف و شورش‌هایی که در مرزها رخ می‌داد همواره توسط نیروهای بسیجی خنثی می‌شد و پس‌ازآن در دفاع مقدس ما شاهد حضور پررنگ، اثربخش و جانفشانی بسیجیان بودیم که یاد و خاطر آن‌ها از ذهن‌ها هیچ‌وقت پاک نخواهد شد.

وی ادامه داد: بعد از جنگ تحمیلی نیز در دوران سازندگی، بسیج بر اساس اهداف خودش تلاش کرده است تا بتواند یاری‌رسان ملت و دولت باشد.

صادقی نسب ابراز داشت: بسیج بر اساس اهداف خودش که بخشی از آن مبارزه با تهدیدات اقتصادی، سیاسی، داخلی و خارجی است امروز باید هوشیارتر از قبل دغدغه‌ای اصلی کشور را شناسایی کرده و در جهت رفع آن‌ها قدم بردارد.

وی بیان داشت: محدود کردن در یک حوزه یا حوزه‌های خاص همان چیزی است که دشمنان دنبال می‌کنند چراکه دشمنان علاقه‌ای ندارند که بسیج به عرصه‌های اقتصادی ورود کند، مطالبه گر باشد و اگر دولت در عرصه‌های اقتصادی کُند یا ناموفق عمل می‌کند بسیج هم کار نکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha