پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری،در مراسم تحلیف مرکزکارشناسان رسمی دادگستری استان

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: دستگاه قضایی دوره های پیشرفت را به خوبی طی می‌کند و بالا رفتن تعداد کارشناسان و وکلا در کنار دادگستری ظرفیت های خیلی خوبی را ایجاد می کند و باید از این ظرفیت در راستای احقاق حق و قضاوت های عادلانه استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری،در مراسم تحلیف مرکز کارشناسان رسمی دادگستری قم که با رعایت تمام شیوه نامه ای بهداشتی در دادگستری کل استان قم برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری(ع) بیان کرد: حضور کارشناسان می تواند کمک بزرگی در راستای دانش قضایی و دانش محور بودن قضاوت باشد. امروزه به دلیل پیچیدگی در تعاملات اجتماعی، اختلافاتی که بوجود می آید قابل درک برای مجموعه قضایی نیست و به یک نظریه تخصصی مجموعه کارشناسان اهل فن نیاز می باشد و این موضوع هم دستور دین هم فطرت انسان است. رجوع فرد غیرمتخصص به فرد متخصص امر عقلی است و نشان بالا بودن تمدن یک جامعه است.
وی در ادامه گفت: الحمدلله دستگاه قضایی دوره های پیشرفت را به خوبی طی می کند و بالا رفتن تعداد کارشناسان و وکلا در کنار دادگستری ظرفیت های خیلی خوبی را ایجاد می کند و باید از این ظرفیت در راستای احقاق حق و قضاوت های عادلانه استفاده کنیم. کارشناسان باید بدانند که نقش مهمی در قضاوت قاضی دارند.

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه کارشناس آنچه را که در صحنه می بیند باید به قاضی انتقال دهد اظهار داشت: این هنر کارشناس است که با گزارش خود مفهوم را کامل بدون هیچ نقصی، شفاف و ساده به قاضی انتقال دهد. گزارش کارشناسی باید برای ارباب رجوع هم قابل درک باشد تا بتواند در صورت اعتراض اقدامات لازم را انجام دهد.
در ابتدای جلسه دکتر صلصالی رئیس هیئت مدیره کارشناسان رسمی دادگستری گزارشی از عملکرد این مرکز را ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha