شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 931501
۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
مراسم مجازی بزرگداشت مرحوم استاد جعفر الهادی

حوزه/ اقدامات و خصوصیات ارزشمند ایشان(ره) را دست‌کم در سه زمینه «تربیت صدها شاگرد که اکنون برخی از آنان استاد حوزه و دانشگاه هستند»، «تألیفات پرمغز و پرفایده مانند کتاب مختصر الحقیقه کماهی که بارها چاپ و به بیش از ۳۰ زبان مختلف دنیا ترجمه شده است» و «اخلاق ‌نیک و ادب‌ معاشرت خصوصا احترام خاص به بزرگان» می توان نام برد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر طبسی در مراسم مجازی بزرگداشت مرحوم آیت‌الله محمد جعفر خوشنویس (جعفر الهادی) اظهار داشت: علمای ‌سلف همچون شیخ‌مفید، صدوق، حلبی و ... دغدغه مباحث‌اعتقادی خصوصا در حوزه امام‌شناسی داشتند و در این زمینه آثار مهمی را تالیف کردند.

وی با اشاره به اینکه آنان میان فقاهت و دانش کلام به خوبی جمع کردند، ابراز داشت: هنر نیست ساختمان ‌مستحکم عقائد شیعی را که علمای‌گذشته برای آن زحمات فراوانی متحمل‌شدند، با شبهه‌افکنی، تخریب نماییم.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: استاد خوشنویس(ره) از میان ما رفت، اما به وظائفش خوب عمل‌ نمود؛ او در خط علمای سلف و در راستای حفظ عقائد حقه شیعه حرکت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی تصریح کرد: او محققی پرتلاش و اهل‌ مطالعه بود و به تنهایی چند برابر دیگران در عرصه علم و تحقیق کار می‌کرد.

وی بیان داشت: استادخوشنویس (ره) در تبلیغ ‌دین، فرامکانی بود و تبلیغ های موفقی را در داخل و خارج از کشور داشته است.

این محقق و پژوهشگر اظهار داشت: اقدامات و خصوصیات ارزشمند ایشان(ره) را دست‌کم در سه زمینه «تربیت صدها شاگرد که اکنون برخی از آنان استاد حوزه و دانشگاه هستند»، «تألیفات پرمغز و پرفایده مانند کتاب مختصر الحقیقه کماهی که بارها چاپ و به بیش از ۳۰ زبان مختلف دنیا ترجمه شده است» و «اخلاق ‌نیک و ادب‌ معاشرت خصوصا احترام خاص به بزرگان» می توان نام برد.

این استاد حوزه ابراز داشت: استادخوشنویس(ره) مکررا از روی تواضع و احترام، دست آیت‌الله والد (حاج شیخ محمدرضا طبسی‌نجفی(ره)) را می‌بوسید؛ او کسانی را که به لحاظ سنی بزرگتر بودند، خیلی احترام و تکریم می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خاطرنشان ساخت: لازم است برای زنده‌ نگاه داشتن یاد آن عالم محقق و متخلق، کتابی با محوریت ابعاد شخصیتی ایشان (علمی، معنوی، اخلاقی و تبلیغی) تدوین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha