شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / دیدار اعضای کنگره آیت الله العظمی شاهرودی با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: بزرگان هر شهر و استان، شناسنامه آن هستند و مردم آن شهر خود را در آینه آن بزرگان می بینند؛ این شخصیت ها در جایگاه بین المللی کشورها نیز تأثیرگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار با اعضای کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی با بیان این که  ان شاء الله فعالیت ها و تلاش های اعضای این کنگره ماندگار شوند، گفت:  طبیعی است که بزرگداشت چهره های بزرگ حوزه آثار خوبی را مترتب می شود.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: اولین اثر در همان شهر و استان محل ایشان است؛ این در هویت سازی و اعتماد به نفس جوانان آن شهرها و استان ها تأثیرات بسزایی دارد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه اجتماعی چهره های موفق و بزرگان جوامع تصریح کرد: بزرگان هر شهر و استان، شناسنامه آنهاست و مردم آن شهر خود را در آینه آن بزرگان می بینند؛ این شخصیت ها در جایگاه بین المللی کشورها نیز تأثیرگذار هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: برخی مسائل به خوبی بیانگر اهمیت جایگاه بزرگان در جوامع مختلف است؛ اما اگر این شخصیت ها به مردم معرفی شوند و به شناسنامه کشورهای خود تبدیل شوند قطعاً در خاطر مردم مانده و از این کشمکش ها هم جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: باید نسل امروز حوزه های علمیه ببینند که چه بزرگانی و با چه رنج هایی حوزه را حفظ کرده و به اینجا رسانده اند.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: آیت الله شاهرودی، اجتهاد جا افتاده ای در حوزه داشتند و حائز چهره علمی، ممتاز و شناخته شده ای بودند که حتی مورد توجه و اعتماد مرحوم آیت الله نائینی و آقا سیدابوالحسن اصفهانی واقع شدند.

وی گفت: ایشان در ابعاد مدیریتی و پایه ریزی سنت های حسنه پیشگام و نیز جامع بین الحوزتین نجف و مشهد بوده اند.

استاد درس خارج حوزه بیان داشت: در عرصه مستندسازی می بایست مصاحبه ها به دقت و درستی انجام و به خوبی ثبت و ضبط شوند تا در آینده آثار پرخیر و برکتی را به ارمغان آورند.

مدیر حوزه های علمیه در پایان افزود: در مورد اسناد مختلف باید دانست که شاید در زمان خودشان به نظر برسد چندان اهمیتی ندارند؛ اما در واقع ارزش آنها بعدها بیشتر به چشم می خورد و جزئی از تاریخ این مرز و بوم خواهند شد.

امام جمعه قم اظهار داشت: برای تولید مقالات و آثار علمی از سوی این کنگره می بایست آنچه از آراء و انظار ایشان بوده یا بازنشر داده شوند و یا جمع آوری گردند.

وی گفت: می بایست جزوه هایی در باب شرح حال طلبگی و دانشجویی این فقیه بزرگ نوشته شود تا جوانان و نوجوانان با این روحیات ایشان آشنایی پیدا کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان داشت: تولید کلیپ های قابل انتشار در فضای مجازی هم می تواند کار خوبی در راستای معرفی این شخصیت حوزوی به افکار عمومی باشد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قم نیز در هر زمینه ای که نیاز باشد با این کنگره همکاری خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha