جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
لایحه جدید دولت فرانسه برای عدم آموزش کودکان در مساجد

حوزه/ فرانسه اخیرا لایحه‌ای را معرفی کرده است که براساس آن کودکان از ۳ سالگی باید به مدرسه فرستاده شوند، به این ترتیب آموزش‌ در مساجد و در منزل ممنوع خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dnaindia، دولت فرانسه اخیرا لایحه‌ای را به بهانه پایان دادن به «بنیادگرایی اسلامی» معرفی کرده است که براساس آن آموزش در مساجد را ممنوع سازد.

در این لایحه آمده است که مساجد به عنوان عبادتگاه ثبت می‌شوند تا بتوان آنها را بهتر شناسایی کرد.

دولت فرانسه در همین راستا روز چهارشنبه لایحه‌ای را ارائه داده است که براساس آن اعزام کودکان از سه سالگی به مدرسه اجباری خواهد شد.  فرستادن کودکان سه ساله به مدرسه برای افراد از هر دین و مذهبی اجباری خواهد بود. و در نتیجه آموزش در منزل برای کودکان فقط در شرایط خاص مجاز است.

از طریق این لایحه ، دولت تلاش کرده است تحصیل کودکان در هر جایی غیر از مدرسه را غیرممکن و غیرقانونی سازد. و کودکان تنها در فضای آموزش و پرورش دولتی حق تعلیم و تعلم خواهند داشت، به این ترتیب با هر گونه آموزش در جای دیگری برخورد خواهد شد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که این لایحه در ریشه‌یابی جدایی‌طلبان که ملت را تضعیف می‌کنند موثر خواهد بود و از همان ابتدا به کودکان آموزش صحیح داده می‌شود.

درحالی که کشته شدن یک معلم فرانسوی توسط یک دانش آموز اهل چچن به خاطر نشان دادن کاریکاتورهای موهن پیامبر اسلام (ص) در یکی از مدارس در فرانسه، موج سرکوب مسلمانان در این کشور را به همراه داشته است، رئیس جمهور فرانسه به بهانه تروریسم، قدم‌های زیادی را در راستای فشار آوردن به جامعه اسلامی برداشته و خشم بین‌المللی را از جمله در کشورهای مسلمانی چون ترکیه و پاکستان به همراه داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha