جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رفیعی

حوزه/ کارشناس مذهبی رسانه ملی دفاع از حرم را دفاع از یاد خدا دانست و اظهار کرد: خداوند در آیه ۲۵۱ سوره بقره می‌فرماید اگر دفاع برخی افراد نبود فساد زمین را فرا می‎گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم بزرگداشت مهدی ایمانی شهید مدافع حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها و خادم حرم بانوی کرامت که در سالروز شهادت این شهید بزرگوار از شبکه افق منعکس شد، ابراز کرد: دفاع یک امر مقدس و فعل الهی است و خداوند در آیه ۳۸ سوره حج خود را مدافع مؤمنان معرفی می‎کند و می‌فرماید «إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا؛ قطعاً خداوند از کسانی که ایمان آورده‌اند دفاع می‌کند» و در آیه ۴۷ سوره روم یاری مؤمنان را حقی بر عهده خود می‌داند.

وی با بیان اینکه یک دفاع هم وظیفه مردم است، افزود: خداوند در سوره حج آیه ۴۰ می‌فرماید اگر دفاع برخی نباشد صومعه، کلیسا، کنیسه و مسجدی باقی نخواهد ماند زیرا وجه مشترک همه این مکان‌ها ترویج خداپرستی است.

استاد حوزه و دانشگاه با تصریح بر اینکه امروز باید مسیحیان سوریه هم قدردان امثال شهید ایمانی باشند، گفت: قرآن می‌گوید اگر مدافعان نباشند یاد خدا از بین می‌رود؛ حال می‌خواهد یاد خدا در مسجد باشد، یا کلیسا و یا هر جای دیگر.

وی دفاع از حرم را دفاع از یاد خدا دانست و اظهار کرد: خداوند در آیه ۲۵۱ سوره بقره هم می‌فرماید اگر دفاع برخی افراد نبود فساد زمین را فرا می‎گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به انواع مختلف دفاع گفت: دفاع می‎تواند با زبان مانند دفاع دعبل خزایی از امام رضا علیه السلام، با قلم مانند فتوای مراجعی مثل امام خمینی(ره) در امور مختلف و یا نوشتن کتاب، با مال مانند دفاع حضرت خدیجه سلام‌الله علیها از پیامبر صلی‌الله علیه و آله و یا هر چیز دیگری باشد اما بالاترین نوع دفاع دفاع با جان است.

وی با بیان این که شهید همه وجودش را در راه دفاع خرج می‌کند و به همین خاطر هیچ اجری بالاتر از اجر شهادت نیست، افزود: همانطور که شهید همه چیزش را برای خدا داده است خدا هم همه چیز به او می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha