یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیین تقدیر از مقالات و طلاب کتاب‌خوان برتر مدرسه امام خمینی(ره) اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، مقدمه کسب علم را عبودیت دانست و گفت: اگر انسان بخواهد از حقایق عالم و معارف اسلامی بهره‌مند شود راهی جز عبودیت و بندگی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان در آیین تقدیر از مقالات و طلاب کتاب‌خوان برتر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: اگر انسان بخواهد از حقایق عالم و معارف اسلامی بهره‌مند شود راهی جز عبودیت و بندگی نداشته و مقدمه کسب علم عبودیت است.

وی افزود: در بحث پژوهش نیز چیزی که اول باید انجام بگیرد عبودیت بوده و انسان باید در ابتدا ظرف خود که همان قلب و روح اوست را پاک‌کرده و از غیر خدا خالی کند تا جا برای ورود علوم و معارف الهی باز شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، در ادامه به بزرگ‌ترین آفت علم اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین افت علم تکبراست و باید انسان هرچه علمش بالاتر رود خضوعش بیشتر شود و مواظب باشد که دچار تکبر نشود.

وی به لزوم استفاده هرچه بیشتر از وقت تأکید کرد و گفت: طلاب برای موفقیت باید برنامه‌ریزی تحصیلی داشته و ساعات استراحت خود را کم کرده و شب و روزشان را صرف فراگیری علوم و انجام کارهای پژوهشی کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد به بیان ویژگی‌های یک محقق موفق پرداخت و بیان کرد: برای اینکه انسان یک محقق و پژوهشگر خوبی باشد باید نکاتی را رعایت کند که عبارت‌اند از:

۱-همیشه باید نگاه کنجکاوانه و موشکافانه به پیرامون خود داشته باشد
۲-همواره به دنبال پاسخ مناسب به پرسش‌های خود باشد
۳-در پژوهش خود از روش‌های متقن و علمی استفاده کند
۴- از منابع معتبر و علمی استفاده کند
۵- در مسائل پژوهشی از کارهای فردی اجتناب کرده و کار گروهی کند(البته کار فردی خوب است ولی بیشتر باید کارگروهی کند)
۶--نتیجه یافته‌های خود را در اختیار دیگران نیز قرارداد(زکات العلم نشره)
۷- علوم انسان باید توأم با عمل باشد و هر عملی کسب می‌کند باید به آن عمل کند.

وی به تأکیدات مقام معظم رهبری در مسئله فرزند آوری اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تأکیدات زیادی در مسئله فرزند آوری داشته و بالغ‌بر ۴۰ بار از جوانان انقلابی خواسته‌اند در این مسئله ورود جدی کرده وهم تبلیغ علمی و هم عملی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان در پایان گفت: بنده امسال برنامه داشتم که به تمام مدارس علمیه استان خوزستان سرکشی کرده و مشکلات مدارس را بشنوم و درصدد حل آن‌ها برآیم ولی متأسفانه مشکلات استان به‌قدری زیاد است که نتوانستم تاکنون این مهم را انجام دهم ولی إن‌شاءالله با بهبود وضعیت کرونایی استان حتماً این کار را انجام خواهم داد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha