پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یحیی جهانگیری

حوزه/ حجت الاسلام جهانگیری با بیان اینکه حضور چندین هزار بانوی طلبه در جامعه، تمدن انقلابی است، گفت: ما معتقدیم تمدن سازی باید از طریق حوزه های علمیه اتفاق افتد؛ زیرا ما به لحاظ تولید فکر مشکلی نداریم ولی از طرفی شرایط تمدن سازی را هم فراهم نکرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی، در نشست علمی که با موضوع «ظرفیت حوزه های علمیه خواهران در تمدن سازی اسلامی» و با حضور اساتید و طلاب مدارس علمیه خواهران استان تهران در فضای مجازی برگزار شد، با اشاره به دیدگاه امام راحل درباره انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امام راحل انقلاب را یک تحول ارزشی می دانست. الان هم مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی را پروژه ای نمی دانند بلکه آن را پروسه ای دانسته‌اند؛ یعنی این انقلاب همچنان ادامه خواهد داشت زیرا انقلاب ما با انقلاب فرانسه و روسیه بسیار متفاوت است.

وی در ادامه با اشاره به تعریف «تمدن» ابراز داشت: تمدن رشد و پیشرفت شهروندی است اما اگر بخواهیم به این تمدن برسیم باید مقیاس های ما در حوزه ی انسانی و شهری رشد کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مشکلاتی که گربیان گیر بشر امروزی شده، گفت: تمدن سازی با دانش اتفاق می افتد اما نه با دانش غربی بلکه با دانشی که سر به آسمان دارد زیرا درد انسان فقط با خود انسان حل نمی شود و این که مکتب اومانیسم از حل مشکلات عاجز مانده و شکست خورده برای آن است که می خواهند همه مشکلات را با خود انسان حل کنند.

حجت الاسلام جهانگیری در پایان با بیان اینکه حضور چندین هزار بانوی طلبه در جامعه، تمدن انقلابی است، خاطرنشان کرد: با وجود همه این پیشرفت ها در حوزه های علمیه الان این سوال طرح می شود که آیا ما امروز در شرایط تمدن اسلامی هستیم؟ در پاسخ باید گفت؛ ما معتقدیم تمدن باید از طریق حوزه های علمیه اتفاق افتد زیرا ما به لحاظ تولید فکر مشکلی نداریم ولی از طرفی شرایط تمدن سازی را هم فراهم نکرده ایم.

انتهای پیام./ ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha