پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری گفت: باید تکریم لفظی و عملی هم از سوی مردم وهم از سوی مسئولین و دولتمردان از پرستاران شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر «خَیْرُ النَّاسِ مَنْ اِنْتَفَعَ بِهِ النَّاسُ»، اظهارداشت: پیامبر می‌فرماید بهترین مردم کسی است که مردم نفع رسان باشد و از آنجاکه پرستاران به مردم و بیماران نفع رسانده و به آن‌ها خدمت می‌کنند، باید گفت یکی از بهترین و بالاترین طبقات اجتماعی در اسلام، طبقه پرستاران است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به بیان علت نام‌گذاری میلاد حضرت زینب به‌روز پرستار پرداخت و بیان کرد: حضرت زینب اسوه بارز پرستاری مخلصانه و بامحبت در طول تاریخ بوده و به خاطر حماسه‌های حضرت زینب در پرستاری از امام سجاد و بچه‌ها و کسانی که نیاز به پرستاری و محبت داشتند و همچنین به دلیل اینکه پرستاران ما درس محبت، عشق به محرومین و بیماران، و رفع نیازمندی‌های بیماران را از حضرت زینب یاد بگیرند روز میلاد حضرت زینب به‌روز پرستار نام‌گذاری شده است.

وی افزود: اگر امروز شاهد حماسه‌ها و فداکاری‌های پرستاران کشور عزیزمان هستیم، باید بدانیم که پرستاران عزیز ما در مکتب حضرت زینب تربیت‌شده و الگوی آن‌ها حضرت زینب بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، تصریح کرد: باید تکریم لفظی و عملی هم از سوی مردم وهم از سوی مسئولین و دولتمردان از پرستاران شود.

 وی ادامه داد: تکریم لفظی به این صورت که هم به‌صورت حقیقی و هم مجازی مردم و مسئولین از پرستاران قدردانی کرده و جایگاه معنوی پرستاران بازگو شود و تکریم عملی به این صورت است که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و زحمت پرستاران را کم کنند و مسئولین و دولتمردان حمایت‌های جدی از کادر درمان، رفع مشکلات آن‌ها، و پشتیبانی حقوقی و مالی از پرستاران را در دستور کار خود قرار دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان ضمن قدردانی و تشکر و بشارت به پرستاران گفت: پرستاران بدانند با فداکاری‌های خود هم آینده اخروی خود و هم آینده ایران اسلامی را روشن کرده‌اند به این صورت که باقیات‌الصالحاتی برای خود تدارک دیدند که کمتر کسی می‌تواند برای خود فراهم کند و همچنین سهم عظیمی در پیشرفت تمدن ایران اسلامی خواهند داشت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha