چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: درود و صلوات بر حضرت زهرا سلام الله علیها، در حقیقت خاصیت پاک‌کنندگی دارد و مطهر انسان از معاصی است و باعث می‌شود انسان وارد بهشت و ملحق به نبی خدا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد طی سخنانی در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در ویژه برنامه خانه‌های فاطمی، در حرم بانوی کرامت که از بستر فضای مجازی، شبکه قرآن و صحن‌های حرم مطهر پخش شد، اظهار کرد: برای حضرت زهرا سلام‌الله علیها فقط یک زیارت‌نامه سه خطی از امام جواد علیه‌السلام به ما رسیده است و این زیارت سه خطی حاوی مطالب بسیار مهم و بلندی است و ضرورت دارد این زیارت علی‌الخصوص در ایام فاطمیه قرائت شود.

وی افزود: رسول گرامی اسلام می‌فرماید هر کس بر فاطمه سلام الله علیها درود و صلوات بفرستد خداوند گناهانش را می‌آمرزد و این شخص را با نبی خدا در بهشت محشور خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: درود و صلوات بر این بانو در حقیقت خاصیت پاک‌کنندگی دارد و مطهر انسان از معاصی است  و باعث می‌شود انسان وارد بر بهشت و ملحق به نبی خدا شود.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: نبی خدا افضل انبیاء است و طبق اعتقادات برگرفته از قرآن و روایات تمام کلمات و فرمایشات و حرکات نبی خدا از سوی خداوند تنظیم‌شده و تمام سخنان و افعال و کردار رسول گرامی اسلام بر اساس اصول الهی است و نبی خدا هیچ‌گاه بر اساس حب و بغض شخصی با افراد رفتار نمی‌کردند به همین خاطر با یک مرور اجمالی مشاهده می‌شود هیچ شخصیتی در نظر رسول خدا چه ازنظر رفتاری و چه ازنظر گفتاری به‌اندازه حضرت زهرا سلام‌الله علیها محبوب‌تر نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد یادآور شد: کلماتی که از زبان نبی خدا در حق این بانوی بزرگوار و بافضیلت صادرشده، نشان‌دهنده عظمت این بانوی بزرگوار است چراکه رسول خدا از حضرت زهرا سلام‌الله علیها از عناوینی همچون، پاره تن، قلب و جان، محبوب‌ترین و عزیزترین انسان، یاد نموده است.

وی در پایان گفت: نبی خدا به‌عنوان اول شخصیت عالم به‌اندازه رکوع خم‌شده و دست این بانوی بزرگوار را می‌بوسیدند که این سبک و نوع احترام فقط مختص به این بانوی بزرگوار بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha