یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهید غفاری

حوزه/ شهید آیت‌الله غفاری در سال ۱۳۵۳ در زندان‌های ساواک به شهادت رسید. مراسم تشییع پیکر او در قم به تظاهرات انقلابی مردم علیه رژیم پهلوی تبدیل شد که موجب ترس و هراس عمال رژیم پهلوی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،به مناسبت سالگرد شهادت آیت‌الله غفاری در صفحه مجازی مرکز اسناد انقلاب اسلامی آمده است:

گزارش شهربانی قم از تشییع پیکر شهید آیت‌الله غفاری

شهید آیت‌الله غفاری در سال ۱۳۵۳ در زندان‌های ساواک به شهادت رسید. مراسم تشییع پیکر او در قم به تظاهرات انقلابی مردم علیه رژیم پهلوی تبدیل شد که موجب ترس و هراس عمّال رژیم پهلوی شد.

در گزارش شهربانی قم از تشییع پیکر شهید غفاری آمده است:

محترماً مقام عالی را آگاه می‌سازیم در اجرای دستور جهت تفرق کردن تظاهرکنندگان در خیابان خاکفرج عده‌ای تظاهر کننده با شعار دادن ضد امنیتی «با خون خود آغشته شد / در کنج زندان کشته شد» و داد و فریاد نمودن از خیابان خاکفرج به طرف رودخانه و انتهای خیابان بهروز حرکت و مرتب شعار می‌دادند که به اتفاق سرپاسبان دوم حسن زمانی آن‌ها را تعقیب در پشت رودخانه و در انتهای خیابان بهروز چهار نفر از تظاهرکنندگان را به نامان ۱.حسین حسن‌زاده فرزند میرزا ۲۸ ساله ۲.موسی فقیهی فرزند علی اصغر ۲۰ ساله ۳. سیف‌الله جهانگیری فرزند محمدرضا ۱۸ ساله سیدرضا میرصانعی فرزند سید علی ۱۶ ساله که خود را معرفی نمودند دستگیر و به دایراه اطلاعات معرفی نمودیم که گزارشاً به عرض می‌رسانیم _ سرپاسبان بداقی...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha