جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رسانه‌

حوزه/ فضای مجازی و رسانه‌ها سبب تغییر مزاج برای افراد شده و ایجاد سبک زندگی متفاوتی شده‌اند که بسیاری از ارزش‌های خانواده را زیر پا می‌گذارد یا نادیده می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ریحانه رمضانی در نشست علمی خانواده و فضای مجازی که به همت مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم و به‌صورت اینترنتی برگزار شد، با اشاره به مشکلات امروز در بین برخی از خانواده‌ها اظهار داشت: طلاق عاطفی که به‌صورت خندق عاطفی شده است فقط مخصوص همسران نیست بلکه بین دیگر اعضای خانواده، فرزندان و ارتباط فرزندان باهم نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: فضای مجازی و رسانه‌ها سبب تغییر مزاج برای افراد شده و ایجاد سبک زندگی متفاوتی شده‌اند که بسیاری از ارزش‌های خانواده را زیر پا می‌گذارد یا نادیده می‌گیرد.

رمضانی افزود: با شکسته شدن مرزهای تربیتی، مشکل بزرگی پدیدآمده است که آثار آن در جامعه آشکار می‌شود.

وی به آسیب‌های فضای مجازی اشاره کرد و ابراز داشت: فضای مجازی باعث شده سن بلوغ جنسی پایین بیاید و حال این‌که در این فضای ملتهب برخی از خانواده‌ها وظیفه‌ای اصلی خودشان که تربیت فرزندان است را به فضای مجازی سپرده‌اند.

روان‌شناس و مشاور خانواده تأکید کرد: بیشترین قشر آسیب‌پذیر در خانواده نوجوان‌ها هستند که بلوغ جنسی آن‌ها قبل از بلوغ فکری شان به کمال می‌رسد.

وی ادامه داد: فضای رسانه‌ای اثر زیادی روی آنها دارد و نوجوان‌ها متأسفانه دنبال این‌ هستند که هویت یکپارچه خودشان را در جای دیگری پیدا کنند.

رمضانی تصریح کرد: آموزش به‌روز و آگاهانه برای تربیت فرزندان اقدام مهم و مؤثری می‌باشد که باید موردتوجه قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha