جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اهل سنت

حوزه/ برای سردار سلیمانی شیعه و سنی هیچ تفاوتی نداشت و در جاهایی که این عزیز مجاهدت کرده است، اکثریت را اهل سنت تشکیل می‌دادند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، در نشست اساتید حوزه های علمیه شیعه و سنی که در مدرسه علمیه رضوی بیرجند با موضوع "نقش سردار سلیمانی در جهان اسلام " به صورت حضوری و  آنلاین برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، در این جلسه به صورت ویدئوکنفرانسی با بیان این‌که متاسفانه جریان افراط و تفریط هم در بین شیعیان و هم در بین اهل سنت وجود دارد، اظهار کرد: هر دو هم فریب‌خورده استعمار انگلیس و آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، چرا که جریان داعش به اسم اسلام کشتار راه می‌اندازد، که متأسفانه این‌ها وابسته به رژیم صهیونیستی و دولت‌های مستکبر هستند.
 

علمای اسلام مراقب حیله های دشمن باشند

وی با اشاره به این‌که در طول تاریخ مسیحیت هم برخی مسیحیان افراطی وجود داشته‌اند، تصریح کرد: جریان افراطی شیعه و حرف‌ها و توهین های خودشان جریان مقابل را تحریک می‌کنند و جریان داعش که ادعای مسلمانی دارد، با قتل‌عام و رعب و وحشت چهره خشنی از اسلام در بین ملت‌های جهان به نمایش می‌گذارند، درحالی‌که این‌ها هیچ ربطی به اسلام ندارند و در حقیقت، این خود آفتی است که در جهان اسلام بدان مبتلا شدیم و جا دارد که علمای شیعه و اهل سنت بسیار مراقب حیله های دشمنان باشند.

 استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این‌که علما و نخبگان بایستی مراقب باشند که وحدت و تقریب را در مسیر تمدن نوین اسلامی حفظ کنند، عنوان کرد: آنچه مسلم است آن است که هر زمان به تمدن اسلام رسیدیم، تقریب علمای شیعه و سنی وجود داشته است، شیعه و اهل سنت با هم تمدن‌سازی کردند.
 

توحید محوری رکن اصلی مکتب حاج قاسم است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به رشادت‌های سردار رشید اسلام سردار سلیمانی، مکتب حاج قاسم را مکتب تقریب و مبارزه با افراطی‌گری دانست و بیان کرد: این شهید والامقام در مقابل داعش و گروه های افراطی و تروریستی با همه قوا ایستاد.

وی، رکن اصلی مکتب حاج قاسم سلیمانی را توحید محوری دانست و افزود: توحید واقعی به دنبال خدمت به مردم و محرومین است، شب‌زنده‌داری و ولایت‌مداری است ولایت الهی که ولایت رسول‌الله است؛ اگر ولایت الهی پذیرفته نشود، به دنبال آن ولایت شیطانی پذیرفته خواهد شد.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این که امروز  عربستان سعودی، بحرین و امارات عقد اخوت با رژیم صهیونیستی بسته‌اند، یادآور شد: این با توحید نمی‌سازد، ولو شهادتین بگویند.

وی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی سوریه و عراق را نجات داد. جان کردهای اهل سنت را نجات داد، جان مظلوم برای او مهم بود.
 

ملت ایران هرگز عزت خود را فدای سودهای زودگذر و دنیایی نمی کنند

مولوی عمر محمد عاشوری عالم اهل سنت نیز در این جلسه با اشاره به شرایط سخت اوایل انقلاب، گفت: دلیل این امر آن بود که دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب به هر راهی متوسل می‌شدند.

وی ادامه داد: در آن زمان، دشمن برای خنثی کردن این انقلاب و ضربه زدن به آن به دنبال ایجاد فضای رعب و وحشت در بین مردم بود و از طریق رسانه‌ها به مردم القا می‌کرد، که این انقلاب نمی‌تواند مشکلات شمارا حل کند و به جایی نخواهد رسید.

این روحانی اهل سنت با بیان این نکته که دشمنان از همان ابتدای انقلاب در گوش مردم می‌خواندند که این انقلاب شما را به جایی نخواهد رساند، تبیین کرد: دشمن فهمید که مردم در سایه انقلاب اسلامی به یک ثبات و آرامش رسیده اند، لذا جنگ تحمیلی را هشت سال بر ایران تحمیل کرد و پس از آن با تحریم‌های ناجوانمردانه سعی در ضربه زدن به انقلاب و مردم داشت؛ تحریم‌های ظالمانه‌ای که امروز بخشی از آن را لمس می کنیم.

مولوی عاشوری با تاکید بر این‌که ملت ایران هرگز عزت خود را فدای سودهای زودگذر و دنیایی نکرده و نخواهد کرد، گفت: انقلاب اسلامی ایران تاکنون در زمینه‌های مختلف علمی هسته‌ای نظامی و دفاعی و در سال‌های اخیر دستاوردهای بزرگی را کسب کرده است، اما دشمنان این آب و خاک برای این‌که بتوانند جلوی فعالیت‌های کشور را بگیرند ترور شخصیت‌ها و مهره‌های مؤثر را در پیش گرفتند.

وی با بیان این که از شهادت سردار دل‌ها یک سال می‌گذرد، خاطرنشان کرد:  دشمن فهمیده که ملت ایران دنبال پیشرفت است و خودشان اذعان دارند که در ده سال آینده آمریکا دیگر قدرتی نخواهد داشت و قدرت جمهوری اسلامی ایران از این‌که امروز هست فراتر خواهد رفت.

برای سردار سلیمانی شیعه و سنی هیچ تفاوتی نداشت

این روحانی اهل سنت اضافه کرد: شهید سلیمانی از شخصیت‌هایی بودند که قاطبه ملت ایران او را دوست دارند، چون نه‌تنها برای ایران تلاش کرد بلکه در جهان اسلام زحماتی را متحمل شد.

مولوی عاشوری با اشاره به این نکته که زحمات سردار سلیمانی بر هیچ‌کس پوشیده نیست، گفت: هرجا ندای مظلومی بلند می‌شد، شهید سلیمانی آن‌جا بود، لبنان، فلسطین، عراق و سوریه.

وی در ادامه بیان کرد: برای سردار سلیمانی شیعه و سنی هیچ تفاوتی نداشت و در جاهایی که این عزیز مجاهدت کرده است، اکثریت را اهل سنت تشکیل می‌دادند.

مولوی عاشوری متذکر شد: دشمن فکر می کند با ترور چند شخصیت می‌خواهد پیشرفت انقلاب را متوقف کند، اما کور خوانده است هر شخصیتی را که ترور کند، افراد دیگر جای او را پر می‌کنند.

انتهای گزارش/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha