جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید رضا هاشمی

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: همانطور که سردار سلیمانی در زمینه وحدت امت اسلامی تلاش می‌کردند و برایشان حزب و جناح مطرح نبود ما نیز امیدواریم که بتوانیم راه این شهید والامقام و سایر شهدای صدر اسلام را ادامه بدهیم.

حجت الاسلام سید رضا هاشمی، مسئول فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به نشست "تبیین نقش سردار سلیمانی در تقریب و مقابله با جریان های افراطی"، گفت: در این نشست ۳۰ نفر از علمای شیعه و سنی به صورت حضوری و بیش از ۱۰۰ نفر به صورت غیرحضوری از این برنامه استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه نقش تبیین جایگاه شهدا والا مقام یکی از راه های جلوگیری از نفوذ است، افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که "سردار سلیمانی جهاد او یک جهاد بزرگ و فراگیر در همه زمینه ها بود"؛ شهدای شیعه و سنی نیز در ترویج این جهاد بزرگ بسیار می توانند نقش آفرینی داشته باشند.

حجت الاسلام هاشمی با بیان این‌که امیدواریم برنامه ما مورد رضایت شهدا قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: همانطور که سردار سلیمانی در زمینه وحدت امت اسلامی تلاش می‌کردند و برایشان حزب و جناح مطرح نبود ما نیز امیدواریم که بتوانیم راه این شهید والامقام و سایر شهدای صدر اسلام را ادامه بدهیم.

وی  با اشاره به سخنان مولوی عاشوری اظهار کرد: بیان حقایقی ناب و خاص بخصوص جایگاه سردار شهید سلیمانی از زبان مولوی اهل سنت می تواند اتحاد شیعه و سنی را روز به روز قدرتمند تر کند.

انتهای خبر/ 14

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha