سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خاکسار

حوزه/ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در یادداشتی به مناسبت یوم الله نهم دی ماه، درس اصلی این روز را اقتدا به رهبر معظم انقلاب برای گذار از گردنه های مهم و شرایط غبار آلود عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، مصطفی خاکسار قهرودی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در یادداشتی به مناسبت یوم الله نهم دی ماه، درس اصلی این روز را اقتدا به رهبر معظم انقلاب برای گذار از گردنه های مهم و شرایط غبار آلود عنوان کرد. در ادامه این یادداشت را می خوانید:

نهم دی‌ماه از آن دست روزهای تاریخی و سرنوشت‌سازی است که تا ابد بر تارک تقویم انقلاب اسلامی می‌درخشد و به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب، به نام یوم‌الله و روز بصیرت مزین، و ماندگاری آن از این طریق بیشتر و به روزی جاودانه تبدیل شد.

ملت بصیر ایران اسلامی بارها و بارها در کوران تاریخ، عیار خود را در معرض دید قرار داده و همیشه در مهلکه‌های سخت، آزمون‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته است. ۹ دی را می‌توان جلوه‌ای بارز در تاریخ زرین بصیرت و حماسه قلمداد کرد.

درس اصلی ۹دی گوش‌به‌فرمان رهبر بودن و اقتدا به او در گردنه‌های مهم و حساس است، نقشه راهی که همواره می‌تواند در شرایط غبارآلود، مثمرثمر واقع شود و انسان مؤمن، بصیر و ولایی را در مسیر صحیح قرار دهد.

۹ دی را باید همیشه گرامی داشت و درس‌های آن را چراغ راه قرار داد. تاریخ برای فراموشی نیست بلکه برای یادآوری و گرامیداشت است و تا آنجا که می‌توان، به‌ویژه روزهایی همچون ۹ دی را که ملت ایران آزمون بصیرت و حماسه‌سازی را در آن با موفقیت پشت سر گذاشته است، باید گرامی داشت.

درس دیگر قیام تاریخی مردم ایران در ۹ دی، موفقیت در آزمون استکبارستیزی بود. ملت ایران در این روز تاریخی نشان داد نه‌تنها به‌خوبی مقابل فتنه‌انگیزی داخلی می‌ایستد بلکه دشمن خارجی و تحرکاتش را نیز همواره رصد کرده و فتنه‌انگیزی آنان را از چشم دور نمی‌کند و در لحظه مناسب، با خروشی بی‌مثال واکنش نشان می‌دهد.

در واقع، ۹ دی را باید واقعه‌ای چندوجهی دانست به این معنا که هم صف‌بندی در مقابل فتنه‌انگیزان داخلی بلافاصله مشخص شد و هم از سوی دیگر، خط‌بندی صریح و مشخصی با استکبار جهانی به وجود آمد. از این حیث نیز اهمیت کار تاریخی ملت ایران نمایان می‌شود و شاید کمتر واقعه‌ای در دوران بعد از انقلاب اسلامی را بتوان سراغ گرفت که این‌چنین دارای ابعاد و لایه‌های مختلف باشد.

مسئله دیگر این است که باید از ابزارهای بصری، مکتوب و شنیداری و در واقع همه ابزارهای رسانه‌ای برای تداوم گفتمان ۹دی و یادآوری این روز تاریخی بهره گرفت و هر سال پرشورتر از قبل، این یادمان را گرامی داشت تا همچون صفحه‌ای درخشان، لابه‌لای کتاب قطور تاریخ انقلاب اسلامی، برای آیندگان به یادگار باقی بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha