جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام عباس کعبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کعبی شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی را سرآغاز مسیری برای احیای جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: این انتقام در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی و نظامی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، در کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که امشب به‌صورت برخط برگزار شد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس را رویدادی بزرگ توصیف کرد و گفت: پیامدهای این شهادت در میدان آشکار شده است، به گونه‌ای که شخصیت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و یاران آن‌ها به کلمه رمزی برای ایمان و ولایتمداری و احساس مسئولیت و آمادگی برای فداکاری در راه خدا و اخلاق و وفاداری تبدیل شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هر جوانی از امت اسلامی، اسامی این شهدا را به دوش می‌کشند و این سالگرد را به گونه‌ای سپری می‌کنند تا انتقام این دو شهید را بگیرند؛ انتقام این دو شهید بزرگوار یک انتقام نظامی در نقطه‌ای مشخص نیست، بلکه یک انتقام کامل در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی است.

وی انتقام فرهنگی این دو شهید را نمایان کردن نیروی نرم بر پایه عمل صالح و اخلاص توصیف کرد و گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی قسمتی از این انتقام است؛ پیروزی در رویارویی در جنگ نرم، انتقام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی انتقام سیاسی را رویارویی با تسلیم شدن، خضوع و هم پیمانی با صهیونیسم جهانی دانست و ابراز داشت: انتقام اجتماعی همان وحدت امت اسلام است چون دشمن در تفرقه امت و از بین بردن آن می‌کوشد؛ انتقام اجتماعی وحدت و یکپارچگی در برابر دشمن است؛ زیر سایه رهبری رهبری فرزانه صالح که در رهبری آیت‌الله خامنه‌ای متبلور است که این هم یک انتقام اجتماعی محسوب می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همانگونه که شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس از زیارت اربعین زیر نور اباعبدالله الحسین، جایگاهی برای تحول و تغییر کامل برای امت اسلامی ساختند و شایسته است که در مسیر رهبر معظم انقلاب گام بردارند.

وی انتقام امنیتی را به گوش بودن و متزلزل نشدن و اجازه ندادن به انگلیس و آمریکا برای نفوذ دانست و تصریح کرد: انتقام اقتصادی یعنی تحریم و منع کالاهای صهیونیستی و کالاها و اقتصاد و تجارتی که در خدمت آمریکا و دشمنان اسلام است. انتقام اقتصادی برای حاج قاسم سلیمانی کار و تلاش جهت تولید است و پایان دادن به فرهنگ مصرف‌گرایی و گسترش فرهنگ تولید و اعتماد به خود و خودکفایی است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی انتقام نظامی را انتقام از ستمگران و دشمنان اسلام توصیف کرد و گفت: کسانی که به این جنایت دستور دادند و اجرا کردند هدف این انتقام است و علاوه بر آن تلاش برای خروج آمریکا از منطقه و تضعیف رژیم صهیونیستی هم از جمله انتقام نظامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری انتقام شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس را در عرصه دیپلماسی اینگونه توصیف کرد: وفاداری به اسلام و مکتب اهل بیت و مقاومت اسلامی و خط ممانعت، انتقام دیپلماسی است که باعث قدرت جبهه مقاومت خواهد شد.

وی شهادت این دو شهید را شهادتی عظیم توصیف کرد و گفت: این شهادت باعث احیا و زنده کردن دشمن و رویارویی با دشمن شده است و معرفی مقاومت اسلامی است؛ بر ما است که بکوشیم و به سمت ساختن جامعه اسلامی و تمدن اسلامی و زمینه‌سازی برای حضور حضرت حجت و نمایاندن فرهنگ عاشورا و زیارت اربعین حرکت کنیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • آیت‌الله! IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    0 0
    آیت‌الله! معیار عناوین در خبرگزاری چیست؟ مرجع عناوین کجاست؟ حتی عناوین افراد در حوزه مطابق با شورای عالی و جامعه مدرسین هم نیست!!!!!!!