سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حاج قاسم

حوزه/ مراسم بزرگداشت سردار دل ها و مدافع حرم اهل البیت با حضور آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، علما و فضلا در ایام حزن و اندوه شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها در مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم بزرگداشت سردار دل ها و مدافع حرم اهل البیت با حضور آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی ،علما و فضلا در ایام حزن و اندوه شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها در مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار گردید.
فضای مراسم با تلاوت قرآن کریم عطرآگین شد و سپس بخشی از سخنان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در رثای مالک اشتر و سنگینی فقدان و شهادت ایشان برای امیرالمومنین  پخش گردید.

حاج عباس حیدر زاده با نوای دلنشین خود و با روضه خوانی برمصیبت حضرت صدیقه طاهره و سیدالشهدا مستمعین را به فیض رساند و در این مراسم پیام صوتی و تصویری آیت الله فاضل لنکرانی پیرامون شخصیت و مقام والای سردار سلیمانی  برای حاضران پخش گردید.

وی در فرازی از سخنان خود سردار سلیمانی را مولود حقیقت انقلاب و از برکات نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: واقعا باید سبک زندگی و تمام کارهای این شهید بزرگوار را سرمشق خودمان و آیندگان قرار دهیم. سردار سلیمانی مکتب امام حسین(علیه السلام) را خیلی خوب شناخته بود.

وی افزود: همه کارها و اقدامات حاج قاسم رنگ و بوی خدایی داشت و نفسانیات در او راهی نداشت، دشمن خیال می کرد با ترور شهید سلیمانی راه و منش او فراموش می شود، اما مردم در تشییع وی و شهید ابومهدی نشان دادند که راه و یادشان بیشتر از گذشته با ملت ها است؛ حرکت و مقاومت سردار سلیمانی برگرفته از مکتب امام حسین(ع) بود و یکی از دلایل موفقیت شهید سلیمانی شناخت دقیق از مکتب حسینی و توسل به اهل بیت(ع) بود.

 در پایان این مراسم حجت الاسلام محمد حسین انصاری اراکی از یاران دیرین و گرانقدر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به ارائه سخن پرداخت.

 وی سردار را معجزه ای تکرار نشدنی دانسته و گفت: کاریزمای حاج قاسم حلال بسیاری از مشکلات بود، حاج قاسم مشکلات را قبل از تحقق داعش را پیش بینی کرده و حرکت داعش را قبل از آنکه به وقوع بپیوندد به مقام معظم رهبری گوشزد نمود.
وی افزود: شهید سلیمانی ارتباط ویژه ای با آیت الله العظمی سیستانی داشته و مورد علاقه ویژه ایشان بودند، برنامه و اهداف او بر اساس درایت آیت الله العظمی خامنه ای و امام راحل بود و بایستی نقش و جایگاه شیعه به عنوان قدرتی بزرگ و در تراز جهانی را محقق می نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha