پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید حاج‌ قاسم سلیمانی

حوزه/ علی رضا رشیدیان، به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیامی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، علی رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیامی را صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل می باشد:

یک سال گذشت از سفر مردی که سردار ملی و سردار دلها بود، بزرگ بود و بزرگ زیست و در راه اهدافش به عظمتی که آرزویش بود، دست یافت.

او رفت اما یاد و جایش سبز به وجود جوانان رشید این مرز و بوم است همان خاکی که جان عزیز را نثارش نمود، او ماناست از آن روز که انبان ذهنی این ملت مقاوم و هزاران هزار انسان آزاده، مملو از یادها، خاطره ها و رشادت های دلیرانه اش برای انسان و انسانیت است آنچنانکه رهبر معظم انقلاب فرمود : حاج قاسم را نباید به چشم یک فرد دید بلکه باید او را یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس آموز دید.

سرداری رشیدکه کابوس دشمنان قسم خورده اسلام و انسانیت بود؛ مردی که علم و دانایی را با هوش سرشار خود در میدان نبرد به توانایی تبدیل کرد و برای جهاد در راه حق آرام نداشت و در رهگذر فانی این دنیا بر سر عهدی که با خدا بسته بود تا آخرین لحظه صادقانه ایستاد.

سپهبد قاسم سلیمانی، روایتی متفاوت از عشق و خرد، ایمان و دلاوری، آزادگی، غیرت ایران و داستان راستین و نماد مقاومت، خستگی ناپذیری ملت ایران است که حیات و جاودانگی را در استواری و ماندگاری این سرزمین و اعتلای آن یافت و تا آخرین نفس هم بر آن همت گمارد.

او با نیت قرب الی الله و حب اهل بیت و تبعیت از ولایت؛ پیام آزادی و پیک امید شد برای مردمان و سرزمین های گرفتار در افراطی گری های دشمنان دین و انسان و برای وحدت ملت های مسلمان آسایش و راحت را کناری نهاد.

مردی که در عین استقامت نمادی از مهر بود و هماره پیام عشق به مردم، وفاداری به اسلام و اطاعت از رهبری را با ذره ذره وجودش فریاد می کرد سرداری که در لباس جناح و سیاست نمی گنجید و با همه شوکت سلیمانیش نشان داد اگر خاکسار مردم باشیم مردم دروازه قلب هایشان را برای همیشه می گشایند و چه زیبا این مردمان یاد و آوازه اش را بربلندای پرچم پرافتخار این سرزمین و قلبهاشان حک نمودند.

حاج قاسم سلیمانی نمادوعامل همبستگی میلیون‌ها ایرانی شد او که متواضعانه اهل گفت‌وگو و مدارا بود و میلیون‌ها ایرانی سردار شهید را از آن خود می‌دانند، از آن رو حیات و ممات او نماد انسجام ملی بود و همچنان هم باید باشد و بر این راهبرد او که آموخته مکتب خمینی کبیر(ره) بود در مقاومت و استقلال باید پای فشرد.

اینک بیش از هر زمان باید او را پاس داشت و برای همیشه تاریخ در وجود تک تک فرزندان این دیار زنده نگه داشت و این جز با حفظ اتحاد، همدلی و اقتدار این کشور، ملت و نظام که همه عمر برای آن تلاش کرد محقق نمی شود.

ما نیز در خانواده حج و زیارت به پاسداشت این بزرگ سردار در نخستین سالگرد آسمانی شدنش با توجه به بحران کرونا در فضای مجازی گردهم می آییم تا یاد و ارزش های این شهید گرانقدر را ارج نهیم و در احترام و دوستی به سردار ملی و هزاران شهیدی که در راه حفاظت از خاک و آبروی این سرزمین جان نثار کردند، به کردار دوستی و وحدت را تجلی بخشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha