جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علیرضا پناهیان

حوزه/ خطیب حرم مطهر رضوی گفت: حمایت و اطاعت محض از ولایت فقیه یکی از مهمترین نکات مورد تاکید در وصیت نامه شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، در ویژه برنامه تبلیغی مذهبی حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی(ره) این بارگاه نورانی به مناسبت شهادت سردار سلیمانی برگزار شد، با اشاره به شخصیت والای این سردار بزرگ ابراز کرد: شهید سلیمانی شخصیتی بود که اهمیت جایگاه ولایت فقیه را در جامعه اسلامی به خوبی درک کرده بود و در همه مراحل زندگی مطیع محض ولی فقیه بود.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی و سایر شهدای انقلاب، ولایت فقیه را اصل و اساس جامعه می دانستند و اگر مسئولان و مدیران جامعه نیز به این دیدگاه برسند تمام مشکلات کشور اعم از مشکلات اقتصادی نیز قابل حل خواهد بود.

خطیب حرم رضوی افزود: طبق نتایج پژوهشی که در وصیت نامه شهدا انجام شده بعد از واژه‌های کربلا، اباعبدالله و امام حسین(ع) پر تکرارترین واژه ولایت فقیه است که این موضوع نشان دهنده اهمیت و جایگاه والای ولایت فقیه در منظر شهدا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان اضافه کرد: شهید سلیمانی می‌دانست حمایت از ولایت فقیه موجب کاسته شدن محبوبیت او نزد برخی افراد نادان می‌شود ولی با این حال همیشه از ولایت دفاع می‌کرد و در نهایت جان خود را در این راه فدا کرد.

وی با بیان اینکه کلید قفل حل بسیاری از مشکلات در داخل کشور است، ابراز کرد: اگر مدیران کشور به این دیدگاه برسند و مانند شهید سلیمانی به سخنان رهبر انقلاب باور داشته باشند و پشت سر ایشان حرکت کنند مشکلاتی که امروز با آن دست و پنجه نرم می کنیم به راحتی قابل حل خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha