شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دورویی و نفاق

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: منافقین در پشت اسلام ظاهری، سنگر گرفته اند و برای مردم شناخته نمی شوند و به همین دلیل ضررشان بر جامعه اسلامی بیشتر از کفار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، اشرف عبدالعلی زاده، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، با بین این که عقل انسان حجت خداوند برای یافتن مسیر هدایت است، اظهار داشت: اگر انسان در بندگی الهی باشد، عقل او راه سعادت و هدایت را پیدا خواهد کرد، اما اگر جهت حرکت مان به سوی کفر و انکار خدا باشد عقل تبدیل به وسیله گمراهی می شود.

وی ادامه داد: منافقین در باطن خود تمایل به کفر دارند و عقلشان هم برای یافتن حقیقت کمکی به آن ها نمی کند و همیشه از عقل خود برای ضربه زدن به انسان ها و حق کمک می گیرند و به همین دلیل هم اگر در وجود انسان خداوند حاکم نباشد عقل هم نمی تواند مسیر حقیقی را پیدا کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با تاکید بر این که منافقین در اوهامشان خود را مؤمن می دانند و سعی می کنند تفکرات خود را به جامعه بقبولانند، گفت: اسلام در ظاهر احکام اسلامی را بر منافقین هم تطبیق می دهد و با آن ها بر اساس مسلمانان رفتار می کند، اما چون درون و حقیقتشان خالی از ایمان است، بعد از مرگشان به همان تاریکی برخاسته از کفر و شرک که در درون به آن پایبند بودند باز می گردند و در عذابی سهمگین گرفتار می شوند.

وی با بیان این که نقاب بر چهره منافقین آن ها را بدتر از کفار قرار داده است، اضافه کرد: منافقین در پشت اسلام ظاهری سنگر گرفته اند و برای مردم شناخته نمی شوند و به همین دلیل ضررشان بر جامعه اسلامی بیشتر از کفار است.

عبدالعلی زاده با بیان این که با وجود راه های ظلمانی، برای رسیدن به خدا تنها یک مسیر وجود دارد، افزود: عقل، ایمان و وحی انسان را می تواند به سر منزل مقصود برساند و البته همیشه امتحانات دشوار الهی هم در سر راه انسان وجود دارد که این سه وسیله می تواند موجب مؤفقیت انسان شود.

وی با بیان این که منافق تا زمانی که امنیت و آرامشش به هم نخورد مؤمن است و در سختی ها چهره واقعی اش را نمایان می کند، تصریح کرد: منافقین ظاهری آراسته اما باطنی آلوده دارند و به آنچه که می گویند عامل نیستند و به دنبال منافع دنیوی خود هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha