جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سالگرد ارتحال آیت الله میبدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: جنبه های علمی مرحوم آقای میبدی بسیار برجسته و در عین حال در مسائل روز فردی آگاه و روشنفکر بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، در آستانه سالروز درگذشت مرحوم آیت الله حاج سیدمحمدرضا میبدی از علمای  استان گلستان، اعضای ستاد بزرگداشت این عالم فقید با نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان دیدار کردند.

آیت الله نورمفیدی در این دیدار با تکریم مقام روحانی و علمی آیت الله میبدی بیان کرد: دوازده یا سیزده ساله بودم که مرحوم میبدی از نجف به گرگان آمدند، در همان سنین جوانی این سید و روحانی بزرگوار را بی آلایش و ساده دیدم. به یاد دارم که ایشان گوشه مسجد جامع جلوی همان شبستانی که مرحوم مدرس نماز می خواندند می نشستند، دارای خصوصیات و اخلاقیات خاصی بودند چون  ایشان از محضر علمای بزرگ نجف کسب فیض کرده و یک ملای خوبی بودند، وقتی مرحوم مدرس امام جماعت مسجد جامع گرگان بیمار شد، مومنین شهر به دنبال روحانی برای اقامه نماز بودند که خود مرحوم مدرس پیشنهاد داد از آقای میبدی برای نماز در مسجد جامع استفاده کنید.

وی اضافه کرد: بنده در ایامی که ایشان در مسجد جامع مستقر شده بودند در قم بودم ولی گاهی که به اینجا می آمدم به یاد دارم که در ارتباط گیری با علما، با مرحوم آقای میبدی راحت تر بودم، گاهی هم با ایشان می نشستیم و مباحثی را مطرح می کردیم، ایشان هم به مسائل روز ورود پیدا می کردند؛ در دورانی که ایشان در نجف بودند در محضر شیخ مرتضی طالقانی که استاد بزرگانی همچون آقای بهجت، خویی و علامه جعفری بودند کسب فیض کردند.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: شخصیت های علمی مخصوصا کسانی که در حوزه نجف و در محضر بزرگانی در این حوزه بودند و نسیم روح بخش الهی و آسمانی به ذائقه آن شخصیت ها و همچنین مرحوم آقای میبدی هم رسیده است، باید بیشتر معرفی شوند و این ستاد می بایست با جمع آوری خاطرات نجف اشرف و این دیار و خصوصا ثبت حالات معنوی ایشان به دنبال انتشار کتابی درباره وی باشد تا روش و راه و سلوک این علمای سلف برای آیندگان و طلاب جوان مورد استفاده قرار بگیرد.

آیت الله نورمفیدی افزود: بنده نسبت به آقای میبدی علاقمند بودم و ایشان هم به بنده محبت داشتند و بارها لطف ایشان را احساس کردم و همیشه برای ایشان احترام قایل بودم؛ یکی از خصوصیات بارز آقای میبدی این نکته بود که اصلا دنبال مطرح کردن خودش نبود، در حالی که ما خیلی ها را شاهد هستیم که خودشان را به زمین و آسمان می زنند که معرفی شوند، این از خصلت های خیلی خوب مرحوم آقای میبدی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha