چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان کرمان با حضور آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور بر فرهنگ سازی مبارزه و پیشگیری از مصرف دخانیات از دوره مدرسه با ارائه آموزش های لازم بازدارنده تاکید کرد و خواستار ورود جدی آموزش و پرورش و همه معلمان و مربیان به این مقوله مهم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله علیرضا اعرافی، ظهر شنبه ۲۰ دی ماه با حضور در جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، در نشستی با مسئولان این جمعیت، اظهار داشت: در عرصه مواد مخدر در سطح کشور آمارها مرتب ارائه می شود و نشان دهنده آن است که دخانیات طوفان پر بلایی است که در حوزه های سلامت، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آثار زیان بار و مخربی به جا می گذارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: وجود این آثار مخرب و زیان بار تکلیف همه را در مبارزه با استعمال دخانیات و جایگزین سازی اقدامات مناسب و مفید برای دخانیات مشخص می کند.

وی افزود: حوزه علمیه هم به عنوان یک نهاد اثرگذار و موثر در جامعه وظیفه دارد در مقوله‌ی فرهنگ سازی مبارز با دخانیات همکاری کند و هر راهی که برای کاهش مصرف و عرضه و در نتیجه کاهش ابتلائات وجود دارد را به مسئولان و متولیان ارائه کند.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: کرونا این بلای جهان گیر زمانی که آمد، همه را برای مبارزه با این بیماری به خط کرد، در حالی که تلفات آن به مراتب کمتر از تلفات و آسیب هایی که از دخانیات متوجه جامعه می شود، است، از این رو دخانیات مرگ خاموشی است که مردم کمتر متوجه آن می شوند.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: دخانیات هم زیان اقتصادی دارد و هم زیان اجتماعی و فرهنگی. معمولاً اعتیادها از همین دخانیات شروع می شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور بر فرهنگ سازی مبارزه و پیشگیری از مصرف دخانیات از دوره مدرسه با ارائه آموزش های لازم بازدارنده تاکید کرد و خواستار ورود جدی آموزش و پرورش و همه معلمان و مربیان به این مقوله مهم شد.

پیشنهاد تشکیل سپاه سلامت در آموزش و پرورش

آیت الله اعرافی ادامه داد: همه معلمان و مربیان تبدیل به سپاه سلامت شوند و کار فرهنگ سازی، مبارزه با دخانیات و پیشگیری از مصرف آن را انجام دهند. البته ضلع دیگر هم دانشگاه و حوزه هستند که باید در این عرصه نقش آفرین باشند تا هم خودشان مصون بمانند و هم پیام آور سلامت برای جامعه باشند.

نهضت مبارزه با دخانیت راه اندازی شود

وی با اعلام آمادگی همکاری حوزه در عرصه فرهنگ سازی مبارزه با دخانیات و پیشگیری از مصرف آن، گفت: مصونیت بخشی و ارتقای سلامت جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان بسیار مهم است و باید الگوها و دوره هایی را طراحی کرد که دیگران هم وارد نهضت مبارزه با دخانیت شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha