جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بالصور/ الحفل الختامي لـ"مهرجان المقاومة" في محافظة خوزستان الإيرانية

حوزه/ شیخ جمال الدوسری گفت: شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شهدای اسلام و عامل وحدت هستند و متعلق به کشور خاصی نمی‌باشند.

شیخ جمال الدوسری، معاون وقف اهل سنت جنوب عراق، در حاشیه اختتامیه همایش «مهرجان المقاومه» در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی ‌المهندس اظهار داشت: در این مهرجان که به نام مهرجان المقاومه نام‌گذاری شده ما به دنبال این هستیم که بزرگانمان را در قالب شعر به همگان شناسانده و از زحمات و فداکاری‌های آن‌ها قدردانی کنیم و همچنین  با شعر کسانی را ستایش کنیم که خداوند آن‌ها را در آیه ۴۳ سوره احزاب که می‌فرماید: «مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ  فَمِنْهُم مَّن قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُوَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»،  ستایش کرده است.

وی افزود: بعضی از منافقین به دنبال این هستند که شهید سلیمانی را شهید ملت ایران و شهید ابو مهدی المهندس را شهید ملت عراق معرفی کنند در حالی‌که این دو شهید متعلق به کشور خاصی نبوده و شهدای اسلام و عامل وحدت هستند.

معاون وقف اهل سنت جنوب عراق، خاطرنشان کرد: شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس شهدایی هستند که برای امت اسلامی  پیروزی و عزت و برای دشمنان ترس و وحشت به وجود آوردند.

وی جمهوری اسلامی ایران را مایه فخر جهان اسلام دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران اسلام ناب محمدی را به رهبری مقام معظم رهبری  در قول و فعلش پیاده‌سازی کرده و مایه فخر جهان اسلام است.

شیخ جمال الدوسری، با اشاره به حدیث امیرالمؤمنین که می‌فرماید: «ثلاثة لا تعرف إلا فی ثلاث مواطن: لا یعرف الحلیم إلا عند الغضب ولا الشجاع إلا عند الحرب ولا أخ إلا عند الحاجة» تصریح کرد: ملت ایران بهترین برادر و یاور ملت عراق بوده و همیشه در سختی‌ها و مشکلات در کنار ملت عراق ایستاده و شهدایی را برای دفاع از امنیت و حرمت این کشور تقدیم کرد.

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی همیشه یار و یاور مظلومان و محرومان جهان در مقابل مستکبرین  بوده و علت دشمنی دشمنان با جمهوری اسلامی این است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha