پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام احمدعلی یوسفی

حوزه/ مسئول مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه گفت: متأسفانه خود دولت به نحو غیرمنطقی و غیرعقلایی مردم را ترغیب به حضور در بورس می کرد و سبب ساز وضعیت امروز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: زمانی که دولت زمینه ی حضور و فعالیت غیرعُقلایی و غیر اقتصادی مردم در بورس را فراهم می کرد و به این مساله نیز تشویق می نمود، بسیاری از کارشناسان و اقتصاددانان، شرایط فعلی را پیش بینی می کردند.

وی افزود: همان ایام، برخی بنگاه ها و شرکت هایی به بورس عرضه شدند که گرچه به لحاظ عدد و رقمی، سهامشان رشد را نشان می داد و قیمتشان مرتب بالاتر می رفت؛ اما در واقع خود بنگاه یا شرکت یا کارخانه در وضعیت رکود اقتصادی قرار داشت و امروز متوجه می شویم که بسیاری از این بنگاه ها و شرکت ها، وضعیتشان در بورس چگونه است و چطور مردم متضرر شده اند.

وی همچنین گفت: متأسفانه خود دولت به نحو غیرمنطقی و غیرعقلایی مردم را ترغیب به حضور در بورس می کرد و سبب ساز وضعیت امروز شده است.

این اقتصاددان حوزوی خاطرنشان کرد: این که برخی از مردم، داشته ها و سرمایه های خود را به سمت بورس بردند و حتی عده ای، لوازم ضروری زندگی خود را فروخته و در بورس سرمایه گذاری کردند، به نوعی باعث شد که حرص و ولع غیرمنطقی در این باره ایجاد شود و لذا قابل پیش بینی بود که ثمره این حباب در بورس، وضع امروز شود.

وی گفت: بنده معتقدم بورس فعلا نمی تواند روال منطقی خود را پیش بگیرد و این در حالی است که باید جلوی حرص و ولع مردم برای حضور غیرمنطقی و غیراقتصادی در بورس گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی در خاتمه افزود: آن چه مهم است این که مسئولان باید کاری کنند که بورس حرکت طبیعی و منطقی خود را پیدا کند و حال آن که متاسفانه در حال حاضر چنین شرایطی را ندارد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    4 2
    سلام یک گزاره خطایی در السنه باب شده است و دراین خبر هم دیده شده. بارها تذکر دادند که این گزاره خطاست و تکرار نکنید. این گزاره اینست که عده ای از مردم لوازم ضروری زندگی خود را فروخته و وارد بورس شده است. برخی هم می گویند که عده زیادی این کار را کرده اند. از انجا که مردم ایران دیر اعتماد می کنند و این کار نشانه بی عقلی است، مگر دولت ضامن نفهمی و کم فهمی مردم است. شخصی که برای حضور در بازار نااطمینان بورس لوازم ضروری را می فروشد، اگر بورس هم نباشد طور دیگری به خودش ضرر می زند. بنابراین مایه گذاشتن از این دست انسانهایی که در فقه با عنوان "رشید بودن" مشخص شده، معنایی ندارد. تعجبه که رییس یک مرکز راهبری به این امر مهم التفات نداشته است. با احترام
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      1 0
      جناب ! وضعیت بورس به گونه ای است که رئیسش بجای پاسخ استعفا داده حالا شما با گزاره چنین و چنان وکیل مدافعش شدی ؟! یعنی دولت هر کاری کرد کسی نباید نفس بکشد ؟ بورس هم اکنون مصداق غبن فاحش برای عمده بورسی هاست .
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    4 0
    وی افزود: همان ایام، برخی بنگاه ها و شرکت هایی به بورس عرضه شدند که گرچه به لحاظ عدد و رقمی، سهامشان رشد را نشان می داد و قیمتشان مرتب بالاتر می رفت؛ اما در واقع خود بنگاه یا شرکت یا کارخانه در وضعیت رکود اقتصادی قرار داشت و امروز متوجه می شویم که بسیاری از این بنگاه ها و شرکت ها، وضعیتشان در بورس چگونه است و چطور مردم متضرر شده اند. چرا همان موقع این حرفها را نزدید؟
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      1 0
      همان موقع هم خیلیها هشدار دادند اما تبلیغات دولتیها از رئیسشان تا ...
  • امیر US ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    3 0
    رشد حبابی داشت، الان خیلی ها در ضرر هستند