پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ هم اندیشی مسئولین آموزش مدارس علمیه استان اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام خطاط در هم اندیشی مسئولان آموزش مدارس علمیه استان اصفهان گفت: برخی مدارس مصلحت اندیشی و به تعبیری در اموری اجتهاداتی دارند که به طور قطع این اجتهادات فردی مانع از همکاری است. عقیده داریم آیین نامه ها نباید دست و پای طلاب را ببندد، ولی بدانید آیین نامه فصل الخطاب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام عبدالامیر خطاط، ظهر امروز در هم اندیشی مسئولان آموزش مدارس علمیه استان اصفهان با تسلیت ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا(س)، با بیان اینکه ساماندهی امور قدم اول موفقیت هر مجموعه است، گفت:  طراحی سامانه ای به نام «سدید» در حال انجام است که همه مدارس و معاونت ها را شامل می شود و منحصر به معاونت آموزش نیست و هر معاونتی که قصد ارائه خدمات به طلبه ها را داشته باشد در این سامانه باید تعریف شود.

وی عنوان کرد: انگیزه سازی از جمله مسائل مهمی است که باید به آن پرداخته شود، مسائل مختلف چون هدف از تحصیل، جایگاه طلبه و ارزش درس خواندن و از این قبیل امور باید پاسخ داده شود.

حجت الاسلام خطاط ادامه داد: مسئولان آموزش مدارس علمیه یک نماینده دو سویه هستند و بدانید وآگاه باشید که رابطه با طلاب باید تقویت شود؛ اعتماد دو سویه لازمه پیشرفت کار است تا اهداف و امور معاونت آموزش محقق شود. نکته دوم این است که هر کس در هر جایگاهی، باید نقش های خود را پر رنگ بداند و مسئولیت هر نقش را بپذیرد.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: برخی مدارس مصلحت اندیشی و به تعبیری در اموری اجتهاداتی دارند که به طور قطع این اجتهادات فردی مانع از همکاری است.  عقیده داریم آیین نامه ها نباید دست و پای طلاب را ببندد، ولی بدانید آیین نامه فصل الخطاب است.

حجت الاسلام خطاط  ادامه داد: حمایت از طلاب کوشا و با استعداد، رسالتی بر عهده مدارس علمیه و مرکز مدیریت است،لذا باید راه مقابل آنان هموارتر شود.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهمیت امتحانات شفاهی طلاب، ابراز کرد: در حال حاضر اگر طلبه امتحان شفاهی پایه ۳را ندهد امکان انتخاب واحد پایه ۴را نخواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha