سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی ، نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد

حوزه/ امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: بوم گردی ها، کویر نوردی ها و تورهای بدون پیوست فرهنگی و بدون رعایت موازین شرعی، برای آینده یزد بسیار خطرناک است. یزد به عنوان درالعباده باید مورد توجه مسئولین باشد و اجازه ندهند این گونه تغییر و تحول آن هم با چنین سرعتی به عنوان ضد فرهنگ اسلامی ترویج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی، در خطبه های امروز بخش مرکزی یزد، با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: مظلومیت حضرت زهرا(س) که معمولا در این ایام بسیار به آن پرداخته می شود، مظلومیتی که از دیرباز برای خاندان عصمت و طهارت وجود داشته و در حال حاضر نیز برای پیروان آن ها در بسیاری از نقاط وجود دارد و در واقع یکی از ابعاد ریشه ای رشد شیعه نیز همین مظلومیت شیعه است.

وی تصریح کرد: ابعاد دیگر مورد بررسی زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها توجه به ویژگی‌های تاریخی و کلامی است که حضرت زهرا (س) محور حق و حقیقت بودند و رضایت حضرت، رضایت خدا بود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: بُعد بندگی نیز یکی از ویژگی های دیگر و مهم است که امروز باید این موضوع را الگو قرار دهیم و سعی کنیم در مقابل خدا بنده باشیم همانطور که حضرت زهرا (س) در برابر خدا بنده حقیقی بود.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی ابراز کرد: در این ایام استان یزد به ویژه شهر دارالعباده معطر است به عطر شهیدان، آن هم شهیدان گمنام و شهدایی که در دوران هشت ساله دفاع مقدس پیکرشان بعد از چند  سال شناسایی شده و عطر وجودشان در سراسر استان خواهد پیچید و امید که بتوانیم از این فضای معنوی کمال استفاده را داشته باشیم و بدانیم که این شهدا برای چه رفتند و برای چه امروز جانشان را از دست دادند.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگی که شهدا به دنبال آن بودند را فراموش نکنیم و آن فرهنگ، فرهنگ بندگی است؛ فرهنگ اطلاعات از فرمان الهی است، در مقابل این فرهنگ، فرهنگ دیگری داریم که سر از نافرمانی در می آورد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد یادآور شد: همه دست اندرکاران در استان یزد باید در راستای تقویت فرهنگ شهادت و آنچه که شهدا برای آن جان داده اند حرکت کنند، اما متاسفانه بعضی از حرکت ها را می بینیم که ناروا  و ضد این فرهنگ شهادت است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی خطاب به مسئولان استان تأکید کرد: بوم گردی های بی در و پیکر مدتی است در استان یزد رایج شده و این خانه های سنتی آن هم بدون پیوست فرهنگی و اسلامی؛ ترویج، ساخته و تقویت می شود و در حال حاضر یک سری فساد از آن استخراج می شود که در آینده بسیار خطرناک تر است.

وی هشدار داد: بوم گردی ها، کویر نوردی ها و تورهای بدون پیوست فرهنگی و بدون رعایت موازین شرعی، برای آینده یزد بسیار خطرناک است. یزد به عنوان درالعباده باید مورد توجه مسئولین باشد و اجازه ندهند این گونه تغییر و تحول آن هم با چنین سرعتی به عنوان ضد فرهنگ اسلامی ترویج شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ابراز کرد: ما مخالف اقتصاد و اشتغال نیستیم، اما هر اقتصاد و اشتغالی که بدون پیوست فرهنگی باشد آن اقتصاد به ضرر جامعه و امنیت و فرهنگ خواهد بود در این زمینه همه افراد باید به این موضوع توجه و دقت لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی افزود: مقام معظم رهبری فرمایشی حکیمانه داشتند که سعی کنید به جای رفع تحریم به دنبال خنثی سازی تحریم ها بروید، خنثی سازی به دست خود ماست اما رفع تحریم ها به دست دشمن است و آن دشمن است که می تواند رفع تحریم کند یا این عمل را انجام ندهد.

وی تصریح کرد: آیا سزاوار است ملتی سرنوشت خود را در اختیار دشمن قرار دهد، آیا ما حق نداریم به عنوان ملتی رشید، قوی و دارای تمدن پرسابقه، استقلال و آزادی خودمان را حفظ کنیم و قطعا این حق ملت ایران است و ما نباید اراده دیگران را به سرنوشت کشورمان پیوند بزنیم بلکه باید اراده خودمان را به سرنوشت کشورمان پیوند بزنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha