پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین میرشفیعی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با استناد به روایتی از پیامبر صلوات الله علیه و آله سخنان حضرت زهرا سلام الله علیها را سخن خداوند دانست و گفت: بهترین عزاداری و همراهی با حضرت زهرا سلام الله علیها این است که کلامشان را بشنویم و موضع گیری هایشان را بدانیم و همراه ایشان شویم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی شب گذشته طی سخنانی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها اظهار کرد: آیت الله مرعشی نجفی فرمود،‌ وقتی پدرم در نجف متوسل به امیرالمؤمنین علیه السلام شد و چندین شب توسلش را ادامه داد تا قبر حضرت زهرا سلام الله علیها را به او نشان دهند در خواب به او فهماندند که این قبر باید مخفی باشد و برشما باد که به سراغ کریمه اهل بیت سلام الله علیها بروید یعنی هر کاری با حضرت زهرا سلام الله علیها دارید از حضرت معصومه سلام الله طلب کنید.

وی با بیان اینکه جایگاه رسول اکرم در بهشت بلندترین جایگاه است، گفت: پیامبر صلوات الله علیه و آله فرمودند که هر فرد بر دخترم فاطمه سلام الله علیها صلوات بفرستد خدای متعال او را می آمرزد و در بهشت به من ملحق می ‌کند که از جایگاه رفیع حضرت زهرا سلام الله علیها در درگاه الهی حکایت دارد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه با صلوات بر حضرت فاطمه سلام الله علیها راه، مسلک و مرام ایشان را تأیید می‌کنیم، اظهار کرد: با این کار ما همراه حضرت صدیقه طاهره می شویم و در وادی آن حضرت قرار می گیریم و اگر عقب افتادگی در اعمال هم داریم با همراه شدن این خانواده خدای متعال این فاصله را جبران می‌کند.

وی گفت: باید بدانیم که صلوات بر حضرت زهرا سلام الله علیها یعنی من ایشان را قبول دارم و هر کسی که راه حضرت زهرا سلام الله علیها را پذیرفت و قبول کرد دیگر نمی تواند مخالفان ایشان را در دل و فکر خود راه دهد و غاصبان حق امیرالمؤمنین علیه السلام را دوست داشته باشد و اگر این اتفاق افتاد دینش کامل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی افزود: امام رضا علیه السلام فرمودند که کمال دین به این است که ولایت محمد صلوات الله علیه و آله و اهل بیت شان را داشته باشیم و برائت از دشمنان شان هم در دل ما وجود داشته باشد وگرنه مودت خالصانه نیست.

وی با بیان اینکه برای شناخت شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها باید بیانات معصومین در شأن ایشان را مطالعه کرد، گفت: آیات و روایات زیادی در مورد شخصیت ایشان وجود دارد و یک نمونه از این روایات حدیثی است که در روایات شیعه و اهل سنت آمده که پیامبر(ص) از خانه بیرون آمدند در حالی که دست حضرت فاطمه سلام الله علیها را گرفته بودند فرمودند که فاطمه سلام الله علیها دختر من، پاره ای از وجود من و قلب و روح من است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: نتیجه ای که می توان از این حدیث گرفت این است که هرچه فضائل و مناقب و عظمت در روح پیامبر صلوات الله علیه و آله است یکجا در وجود حضرت زهرا سلام الله علیها جمع است بنابراین  هرچه حضرت زهرا سلام الله علیها فرموده اند دلیل و حجت قاطع حق است و قال فاطمه همان قال رسول الله است و قال رسول الله همان قال الله است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در یکی از سالگردهای تولد حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند که بزرگترین فضیلت ایشان این است که آن حضرت بعد از پدرشان مخاطب وحی الهی بودند و جبرئیل به محضر ایشان می آمد و مطالبی را بیان می کرد و امیرالمؤمنین علیه السلام کتابت کردند و شد مصحف فاطمه زهرا سلام الله علیها که سه برابر قرآن مطلب دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی افزود: تمام حرکات و سکنات حضرت زهرا سلام الله علیها در راه  دفاع از ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام و دفاع از حق اهل بیت علیهم السلام و استیضاح مدعیان خلافت و روشن کردن راه مستقیم خدا قرار داشته است.

وی با بیان اینکه هر شیعه حداقل باید یک بار خطبه فدکیه را با دقت بخواند، افزود: بهترین عزاداری و همراهی با حضرت زهرا سلام الله علیها این است که کلامشان را بشنویم و موضع گیری هایشان را بدانیم و همراه ایشان بشویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha