جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سفر مرتضی برگستان، مدیرکل امور دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران به خوزستان

حوزه/ مدیرکل امور دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران در سفر خود به استان خوزستان با مدیرکل امور بانوان استانداری، دبیران دانش‌آموختگان استان، مدیران و معاونان فرهنگی مدارس استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مرتضی برگستان، مدیرکل امور دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران در سفر خود به استان خوزستان با مدیرکل امور بانوان استانداری، دبیران دانش‌آموختگان استان، مدیران و معاونان فرهنگی مدارس استان دیدار و گفتگو کرد.

وی در جلسه با مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان، ضمن اشاره به مسائل مربوط به کانون‌ها، رسیدگی به مطالبات کانون‌های دانش‌آموختگان را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: انتظار مرکز مدیریت از استانداری‌ها ثبت سازمان‌های مردم‌نهاد به‌صورت استانی می‌باشد و امیدواریم همکاری لازم در تسریع روند ثبت سمن‌ها از سوی مسئولان ذی‌ربط صورت پذیرد.

وی در جمع دبیران دانش‌آموختگان استان خوزستان با تأکید بر ایجاد فضای صمیمانه به دور از حاشیه‌ها افزود: تمام تمرکز خود را به ادامه فرایند ثبت کانون‌ها به‌صورت استانی معطوف نمایید.

مدیرکل امور دانش‌آموختگان با تأکید بر استفاده از فرصت خدمت‌رسانی به جامعه حوزوی تصریح کرد: خدمت به جامعه حوزوی و دانش‌آموختگان نعمت و فرصتی از جانب خداوند است.

مرتضی برگستان درباره ایجاد امید در دانش‌آموختگان و به‌کارگیری آنان در فعالیت‌های عام‌المنفعه توضیحاتی ارائه کرد و از دبیران کانون‌های دانش‌آموختگان خواست تا با ارگان‌های دولتی از جمله اوقاف، ارشاد، قوه قضاییه و سایر نهادها برای انجام پروژه‌های گوناگون فرهنگی و... رایزنی نموده تا بتوانند به اهداف عالیه کانون دانش‌آموختگان برسند.

وی ضمن قدردانی از کادر مدارس ابراز کرد: مدیران و معاونین فرهنگی مدارس علمیه ضمن حفظ استقلال کانون‌ها  نقش نظارتی داشته و باید اعضای کانون با آن‌ها در تعامل باشند.

مدیرکل امور دانش‌آموختگان توضیحاتی درباره اقدامات انجام‌شده و فعالیت‌های حمایتی این اداره کل بیان کرد و گفت: سه‌گام اساسی می‌توان در عرصه دانش‌آموختگان تصور کرد که نخستین گام شناسایی، سازمان‌دهی، شبکه‌سازی، ارزش‌یابی و یافتن ظرفیت دانشی و مهارتی دانش‌آموختگان است.

وی افزود: گام دوم این است که بر اساس داشته‌های موجود در کشور ظرفیت سنجی و ظرفیت‌سازی صورت گیرد. همچنین گام سوم ارتقای دانشی و مهارتی دانش‌آموختگان می‌باشد.

برگستان ادامه داد: برخی از مشکلات ناشی از موازی کاری و نبود برنامه هماهنگ میان کانون‌هاست که با تشکیل مجمع استانی کانون‌ها به‌عنوان رکنی در ساختار پشتیبان کانون‌های دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران مرتفع خواهد شد.

در ادامه  این جلسه دبیران دانش‌آموختگان مدارس استان به چگونگی  روند ثبت و مشکلات در مسیر پرداخته و خواستار تسریع در ثبت کانون شدند.  سپس خانم معصومه پرما به‌عنوان دبیر مجمع دبیران کانون‌های دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران استان خوزستان انتخاب شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha