شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اعتیاد

حوزه/ مدیرکل دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران گفت: دوره تخصصی تربیت مبلغه مددکار کاهش اعتیاد با حضور ۴۰ تن از خواهران طلبه پنح استان مازندران، فارس، کرمان، قم و تهران به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجتمع نرجس خاتون برگزار شد.

مرتضی برگستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه با اشاره به برگزاری دوره تخصصی تربیت مبلغه مددکار کاهش اعتیاد در قم اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره، آموزش مربیان پیشگیری از اعتیاد است.
وی اضافه کرد: از اوایل سال با توجه به شیوع بیماری کرونا دوره‌های مجازی این دوره روی سامانه‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد و ۴۰ نفر از افرادی که رتبه‌های بالاتری را با توجه به تحصیلات تکمیلی، تحصیلات دانشگاهی مرتبط و ... داشتند برای شرکت در دوره تکمیلی انتخاب شدند.
مدیرکل دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران اذعان کرد: در مرحله نخست حدود یک هزار و ۱۸ نفر از کل کشور تحت پوشش آموزش عمومی قرار گرفتند و سپس از بین مجموع این جمعیت در پنج استان کشور یعنی مازندران، فارس، کرمان، قم و تهران حدود ۴۰ نفر گزینش شدند و در دوره تکمیلی تخصصی تربیت مبلغه مددکار کاهش اعتیاد شرکت کردند.
برگستان با بیان اینکه این دوره تکمیلی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجتمع نرجس خاتون در حال برگزاری است افزود: برگزاری این دوره تخصصی از ۲۵ بهمن ماه سال جاری آغاز شده و امروز یعنی ۲۸ بهمن ماه پایان می‌یابد.
وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره طی چهار روز در مجموع ۳۲ ساعت آموزش دیدند.
مدیرکل دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: دانش‌آموختگان این دوره در سطح کشور در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد سازماندهی شده و ثبت حقوقی می‌شوند.
برگستان تشریح کرد: کانون‌های دانش‌آموختگان در شاخه‌های زیرین خود حلقه‌های تخصصی متعددی دارند که بحث پیشگیری از آسیب اعتیاد یکی از این موارد است.
مدیرکل دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران اذعان کرد: افرادی که در این دوره شرکت کرده و موفق به دریافت گواهی شده‌اند هر کدام در استان محل زندگی خود در کارگروهی که زیر کارگروه مدیریت حوزه علمیه خواهران در هر استان تشکیل می‌شود و نمایندگان نهادهای مختلف از جمله دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مدیرکل اجتماعی، مدیرکل آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، صدا و سیما و ... حضور دارند فعالیت مؤثر انجام خواهند داد و در جلسات مشارکت خواهند داشت.
برگستان تصریح کرد: بررسی‌ها نشان‌دهنده بازخورد خوب موارد آموزشی و موفقیت تمام شرکت‌کنندگان در این دوره تخصصی است.
وی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌هایی که این بیماری ایجاد کرده است برگزاری دوره با حجم بالای شرکت‌کنندگان ممکن نبود بر همین اساس خواهران طلبه سایر استان‌ها به مرور و به صورت بخش بخش برای برگزاری این دوره دعوت می‌شوند و حلقه‌های پیشگیری از آسیب اعتیاد در همه استان‌ها شکل خواهد گرفت.

313/61ج

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha